DE KRACHT VAN KLEUR IN JE INTERIEUR

1 Posted by - 2 juli 2021 - Publicaties

Breng kleur in je winkelinterieur, dat moet Fendi gedacht hebben bij het ontwikkelen van hun nieuwe Fendi Café in het zonnige Miami. De locatie heeft een volledige opknapbeurt gekregen door het eigen ontwerpteam van het luxe merk.

Met een infuse van fel geel, de kenmerkende tint, die wordt vastgelegd door golvende strepen die lijken op die van kunstenaar Sarah Coleman voor haar FF Vertigo-capsulecollectie. Het patroon is overal in het pand,  bestaande uit twee verdiepingen, te zien en wordt geleverd met bijpassende meubels versierd met het dubbele F-logo.

Let wel, zelfs de gevel van het gebouw heeft een make-over gekregen. Het menu van Fendi Café bevat klassieke Italiaanse koffiebrouwsels, mooie theesoorten, sappen en gebottelde dranken. Naast een mix van ontbijthapjes, sandwiches, salades en gebak, allemaal de gehele dag gepresenteerd met een uitgesproken Fendi-touch.

En dat is niet alles. Aan de overkant van de straat, in de Fendi-boetiek, is een kortstondige Peekaboo Bar gelanceerd, waardoor shoppers hun eigen Fendi Mini Peekaboo-tas volledig kunnen aanpassen.

Wil jij weten wat je met kleur kunt bereiken binnen jouw winkelconcept? Schuif dan aan bij het webinar ‘Kleur bekennen’ op donderdag 8 juli aanstaande.

Het is de meest betaalbare manier om het verschil te maken in jouw winkel: kleur. En wie weet ook wel de meest effectieve! Maar liefst 80% van de zintuiglijke beleving gaat namelijk via de ogen. Kleur is het eerste wat je ziet en bepaalt dus de beleving van de consument in jouw winkel. Ontzettend belangrijk dus. En toch blijft het helaas vaak een onderbelicht onderwerp binnen winkelontwerpen. Daarom geven wij vier voorbeelden van retailers die de invloed van kleur optimaal benutten. Laat je inspireren en maak het verschil met kleur!

Meer weten over de werking van kleur? Lees ‘HET EFFECT VAN KLEUR‘.