CASE: COMPLETE MAKE-OVER VOOR HAARSTUDIO PICASSO

We waren erg blij toen onze klant haarstudio Picasso besloot om niet voor een kleine restyling en een likje verf te gaan, maar voor een volledige metamorfose van de salonruimte. Daarnaast heeft RetailTheater geadviseerd in het aan laten sluiten van het gevoel van de online wereld op de fysieke wereld. We maakten het geheel passend voor de eigentijdse klant die op zoek is naar producten vrij van parabenen, sulfaten en minerale oliën. Het resultaat? Een zeer geslaagde salon make-over met een monochroom kleurenpalet!

De werkwijze die het verschil maakt voor salon eigenaren

Om van elk concept een succes te maken, werkt retailexpert Carin Frijters van RetailTheater volgens een specifieke werkwijze. Ze start een inspirerend veranderingsproces: altijd met een frisse blik op het bestaande (winkel)concept. 

Gezien alle veranderingen in de retailbranche, zou je net als haarstudio Picasso wellicht wat hulp kunnen gebruiken. Aarzel niet en plan nu vrijblijvend een gesprek met de experts van RetailTheater.

Carin’s werkwijze omvat het scannen van de bestaande situatie en het beoordelen, spiegelen, adviseren en inspireren. Ze gebruikt daarbij het klantreis check-up model, waarbij ze in drie stappen – inspiratie, co-creatie en activatie – je klantreis in een nieuw licht zet. Carin werkt altijd met aandacht voor de aanwezige cultuur, zodat de focus blijft op het behalen van het gewenste resultaat en het oplossen van het actuele probleem.

Het resultaat: een monochroom ontwerp voor Picasso

De eigenaresse van haarstudio Picasso besloot (heel stoer) om haar droomplannen door te zetten. Ze koos niet voor een kleine restyling en een likje verf, maar voor een volledige make-over.

RetailTheater begon met het herijken van het klantprofiel en vertaalde de conclusies naar een luxe kleur- en materiaalpalet, dat zowel vrouwen als mannen aanspreekt.

De plaatsing van de spiegels in de ruimte zorgt ervoor dat de klant in de stoel als het ware in zijn eigen cocon terechtkomt, wat het aantal prikkels vermindert en voor een extra gevoel van welbehagen zorgt. Levend groen, zowel binnen als buiten, versterkt dit huiselijke gevoel verder.

Daarnaast heeft RetailTheater geholpen met de nieuwe website. De opdrachtgever is erg blij met het resultaat van deze kapsalon-metamorfose. Aan ieder detail is gedacht; keuzes zijn volledig afgestemd op de huidige en gewenste klanten, hun klantreis en het eigentijdse productaanbod van het Nederlandse merk Oolaboo, dat volledig vrij is van parabenen, sulfaten en minerale oliën. Dit sluit perfect aan bij de wensen van de hedendaagse consument op het gebied van welzijn en persoonlijke verzorging.

Heeft mijn salon een makeover nodig?

Wellicht vraag jij je na het lezen van deze case af of jouw salon ook toe is aan vernieuwing? Hier zijn een aantal tekenen dat je aandacht mag besteden aan het innoveren van je salon:

  1. Verouderde inrichting: Als je interieur al jaren niet is veranderd, kan een frisse look de aantrekkingskracht vergroten. Merk je dat de gemiddelde besteding achteruit holt dan is het verstandig om je concept te herijken.
  2. Klanttevredenheid: Merk je dat klanten minder tevreden zijn of dat de feedback niet meer zo positief is als vroeger? Dan is het tijd om te vernieuwen.
  3. Concurrentie: Zijn je concurrenten moderner en succesvoller? Een update kan je weer op voorsprong zetten.
  4. Technologie: Als je nog geen gebruik maakt van moderne technologieën, zoals online boekingssystemen of digitale marketing, mis je kansen.
  5. Trends: De beauty- en wellness industrie verandert snel. Blijf je achter bij de nieuwste trends, dan kan dat je imago schaden.

Herkende jij je in één of meerdere van deze statements? Of wil je meer weten over deze succesvolle retailcase? Kom vrijblijvend in gesprek en ontdek de mogelijkheden. Of het nu gaat om praktisch advies op maat, een klantreis check-up of direct aan de slag met een van onze retailstylisten, retailexpert Carin Frijters gaat graag met je in gesprek. Neem rechtstreeks contact op via carin@retailtheater.nl of 06 22991709.

Review Ankie Kusters, ondernemer Picasso haarstudio

‘Het was een fantastische reis om samen met Carin Frijters van RetailTheater te kijken naar onze klantprofielen en die te vertalen in een eigentijds interieurontwerp en een passend kleur- en materiaalgevoel. Dat daar zoveel bij komt kijken wist ik niet. Wij en vooral onze klanten zijn erg blij met het eindresultaat. Het is iedere dag weer een feestje om in deze omgeving te mogen werken en onze klanten te kunnen ontvangen.’