PERSBERICHT: DE INTERIEURWERELD SCHREEUWT OM INSPIRATIE

Inspiratie interieur wereld

De interieurwereld verandert sneller dan ooit. Consumenten weten meer, scrollen sneller en hebben minder tijd. Toch lijken interieurmerken én vakbladen nauwelijks te reageren. Terwijl de behoefte aan échte inspiratie bij interieurprofessionals en consumenten juist groeit.

De initiators van MoodLab Magazine, Carin Frijters en Willy van der Ende, geloven dat interieurprofessionals de bruggenbouwers zijn tussen merken en de leefwereld van mensen. ‘Wij willen de vonk terugbrengen – met verhalen, beelden en ideeën die raken, uitdagen, verrassen en inspireren.’

Van ambacht tot levend groen, van space design tot productontwerp

MoodLab Magazine verbindt merken met makers, ontwerpers en interieurdenkers die verder kijken dan trends. Thema’s als ambacht, circulair design, kunst en levend groen krijgen context, diepte en visuele zeggingskracht in een eigenzinnige, visueel sterke opmaak.

De nieuwe standaard voor vakbladen

MoodLab Magazine wil meer zijn dan het huidig verkrijgbare vakmagazine; veel meer een platform dat merken helpt om met betekenisvolle verhalen en esthetiek de aandacht te winnen van een veeleisend vakpubliek. Want waar consumenten in sneltreinvaart consumeren, zoeken interieurprofessionals juist verdieping, mits die visueel én inhoudelijk klopt. MoodLab Magazine biedt de brug tussen merken die iets te vertellen hebben en ontwerpers die dat verhaal doorvertalen naar de leefomgeving van morgen.

Voor merken die mee willen bewegen met de tijd

MoodLab Magazine nodigt merken uit die zich herkennen in dit geluid; vernieuwend, inhoudelijk sterk en visueel gedurfd. Merken die geloven dat inspiratie het begin is van iedere verandering en die willen bijdragen aan een professioneler en creatiever interieurklimaat.

Of het nu gaat om design, materiaal, levend groen of vakmanschap, wij zoeken verhalen die verbinden en vernieuwen. Samen brengen we de creatieve sector in beweging, met een magazine dat niet uitlegt, maar aanzet tot verbeelding. Dit uit zich in de inhoudelijke kwaliteit van een professioneel vakblad en de toegankelijkheid van een inspirerend consumentenmagazine

Meer weten of bijdragen aan MoodLab Magazine editie 2026/2027?

De lancering van het eerste MoodLab Magazine is in maart 2026. Mocht je geïnteresseerd zijn om deel te nemen aan de vakinhoudelijke kant of als adverterend bedrijf, dan kun je contact opnemen met Carin Frijters (carin@retailtheater.nl of via 06-22991709). 

Beeld: Drag & Aurel