Wie spreken er tijdens LIF op 20 mei?

2 Posted by - 16 april 2019 - Geen categorie

Carin Frijters, regisseur van Winkelbeleving bij RetailTheater

Trends wat moet je er mee als je niet in staat bent om ze praktisch te vertalen naar je concept? Carin neemt je mee langs de laatste trends rondom het event thema ‘Fluide Retail’. Deelt de laatste martkontwikkelingen en retailtrends die zij gespot heeft in Milaan en Londen en vertaalt dit naar praktische en bruikbare handvatten voor iedere aanwezige retailer, conceptbouwer en stylist.

Enthousiast geworden? Bekijk hier de mogelijkheden!

Bart Vijfhuizen, Business Designer bij Jungle Minds

Als ondernemer/retailer komen er continu vraagstukken op je af waarover je een beslissing moet nemen. Vaak weet je eigenlijk niet precies hoe en waarom. Zal ik wel of geen webshop beheren? Wel of niet samenwerken met influencers? Wel of niet actief zijn op social media? Wel of niet producten verkopen op grote platformen? Enzovoort…. De Jungle Minds presentatie helpt jou als retailer, met heldere tips en voorbeelden, beter voorbereid te zijn om op al deze ontwikkelingen adequaat te kunnen reageren.

Bart is Business Designer bij Jungle Minds en gespecialiseerd in het vertalen van complexe klantvragen naar concrete, oplossingen met maximaal business resultaat. Bart werkte eerder voor Capgemini en is bij Jungle Minds onder meer actief voor ECT, Infinitas Learning en AkzoNobel. Gek genoeg is Bart het meest in zijn element als het moeilijk wordt.

Enthousiast geworden? Bekijk hier de mogelijkheden!

Arjan van Zeumeren,  ‘ervaringmaker’ PAN Branding

Met de groei van webwinkels groeit de hang naar het ervaren van bijzondere merkverhalen in een fysieke omgeving. Stuur je teveel met je verhaal dan maak je als merk een steeds minder goede indruk. Maar wat werkt nu wel? Aan de hand van een aantal inzichten en praktische voorbeelden laat ‘ervaringmaker’ Arjan van Zeumer van PAN Branding zien hoe je van de customer journey een guest journey maakt zodat de bezoeker zich thuisvoelt en het fijn vind om vaker terug te komen.

PAN Branding, een strategisch ontwerpbureau van Chantal van Haeften en Arjan van Zeumeren, ontwikkelt en activeert merken. ‘Onze ‘Merkbouwers’ en ‘Ervaringsmakers’ houden van mooie en unieke verhalen achter een merk en maken dit zichtbaar en beleefbaar.’

‘Iedere onderneming, groot of klein, ervaren of start-up, heeft een uniek verhaal stelt van Arjan. Via strategische sessies komen we tot de kern van dat verhaal die we vervolgens, in meerdere verschijningsvormen, vertalen naar positionering en visuele identiteit. We werken op basis van de ‘design thinking principles’ van divergeren en convergeren. De mensen achter de merken nemen we in onze ‘mental gym’ mee op reis door hun eigen verhaal en langs de belevingswereld van hun doelgroep.’

Voor klanten als ABN Amro, NUON, Stadsarchief Amsterdam, AHREND, Accel groep, G4S en BAM Bouw en Techniek, creëerde Arjan van Zeumeren, medeoprichter en ‘ervaringsmaker’ bij PAN Branding spraakmakende merken, stands, tentoonstellingen en experiences. Oorspronkelijk is van Arjan opgeleid als etaleur en grafisch ontwerper. Voordat hij zijn leven wijdde aan PAN Branding hield hij zich bezig met identiteitsontwikkeling bij Eden Spiekermann en Experience Design bij DST.  

Enthousiast geworden? Bekijk hier de mogelijkheden!