’70 tot 80% van de aankoopbeslissingen vindt plaats op de winkelvloer. Daar liggen de kansen!’
Zonder de juiste vormgeving is een retailconcept niets meer dan een mooi idee. Het gaat erom je winkelconcept ook daadwerkelijk te vertalen naar je fysieke winkel. Retailstyling gaat over de grote lijnen in de winkel, de ‘vaste’elementen, het winkelontwerp, die de verschijningsvorm bepalen, zoals muren, plafond, vloer en verlichting. Met retailstyling creëer je het flexibele podium voor jouw ‘winkeltheater’. Een retailconcept heeft namelijk al lang niet meer een houdbaarheid van zeven jaar, maar moet snel kunnen inspringen op de veranderende markt.
Retailstyling heeft alles te maken met het vertalen van de visie en missie van de retailer in praktische strategische keuzes als:
– Hoe ziet je winkelconcept eruit?
– Hoe zien de vloerplannen, de layouts er over de diverse seizoenen uit?
– Wat zijn de sfeerdragers?
– Welke ‘tone of voice’ is er aanwezig?
– Waarom versterken bepaalde lichtkeuzes het karakter van het winkelconcept of juist niet?
– Welke navigatie is gewenst?
– Bevinden de zichtlijnen, de focuspunten en de hotspots zich op de juiste plaats?
– Welke stimuli zoals geur, geluid, licht, instore communicatie en retailtechnologie gebruik je
om de bewuste en vooral onbewuste en emotionele aankopen te stimuleren?
– Wat zorgt voor de beleving en herkenning van het winkelmerk?
RetailTheater kan helpen om uw winkelconcept onderscheidend te maken. Meer weten? Neem vrijblijvend contact op via carin@retailtheater.nl of Carin Frijters van CF retail 06 – 22991709.