Volg je neus naar New York

1 Posted by - 11 april 2018 - Publicaties

De jaren ’60 stonden in het teken van de revolutionaire eerste geur van Diptyque, L’Eau – een pittige, Agender geur. Om de 50e verjaardag van L’Eau te vieren, heeft Diptyque een pop-up winkel geopend in Soho en twee geheel limited editions geuren uitgebracht, Tempo en Fleur de Peau.

Struinen in de pop-up winkel is alsof je een van de slanke ovale flessen van Diptyque binnenstapt. De winkel is een lab. Elke hoek heeft een ander thema. Zo is er een hoek bedekt met bladeren, bamboe en mulch, terwijl in een andere hoek stapels stenen met vetplanten een rotslandschap verbeelden. Er zijn ook interactieve screens om je mee op geurreis te nemen.

Psychedelische trip
Ga je verder op onderzoek dan word je bij twee zwarte deuren uitgedaagd. Het label op de deur naar de wereld van Tempo zegt: “Neem hier je neus mee langs een psychedelische trip.” Tempo’s genuanceerde geur stroomt vrij als de liefde en het ritme van de jaren ’60. De geur is een eerbetoon aan de energieke generatie met tonen van salie, mate en patchouli. Diptyque gebruikte drie patchoeli-extracten uit Indonesië om een ​​uitnodigende, aardachtige, houtachtige waas te creëren in combinatie met aanhoudende violette tonen.

De geur Fleur de Peau is nog een knipoog naar de jaren ’60 en de zomer van de liefde. Op de deur naar deze wereld staat “Uitnodiging voor het muskusbal.” Het is een geur die rijk is aan zachte, donzige muskus en roze peper, bloemeniris en zoete zaadextracten uit de hibiscus. bloemen.  De pop-up Diptyque lab bevindt zich op 112 Mercer Street in New York en is nog tot 19 mei open.

Ga je mee op ontdekkingsreis in New York? Kijk dan hier voor de mogelijkheden.