Retailmerchandise (of visual merchandise) gaat in het kort over het winkelspel met de goederen. Als een schap, een display, goed is ingedeeld verkoopt het artikel zichzelf. Retailmerchandise gaat vandaag de dag verder dan alleen goederen uitstallen. Het zorgt voor het broodnodige portie winkelbeleving, het verleiden van klanten. Vierentwintig uur per dag, 7 dagen per week. Bij retailmerchandise is de inzet van zaken als vorm, kleur, sfeer en geur noodzakelijk om tot een optimale, verkoopkrachtige presentatie te komen en zo klanten te verleiden, te activeren om te kopen.

RetailTheater verzorgt ook trainingen die ervoor zorgen dat de medewerker op de winkelvloer zelf in staat is om met de beschikbare middelen op het juiste moment (en steeds weer) de juiste winkelbeleving te creëren. Of, als die capaciteit niet in huis is, kan de merchandise-service een uitkomst bieden. Vraag vrijblijvend naar de mogelijkheden via carin@retailtheater.nl of Carin Frijters van CF retail 06 – 22991709.