RETAIL 3.0 Masterclasses

4 Posted by - 4 januari 2021 - * Nieuws, Retailtraining

In de RETAIL 3.0 Masterclasses leert retailexpert Carin Frijters je in een aantal lessen hoe de stenen winkel bestaansrecht heeft. Nu, maar zeker ook in de toekomst. Ze neemt je mee langs belangrijke thema’s die een rol spelen bij het ontwikkelen van een onderscheidend (winkel)concept.

Heb je weinig tijd maar wil je wel bijblijven in het retailvak en op de hoogte zijn van alle do’s en don’ts om je consument te boeien en vooral te binden? Dan is dit een geweldige kans voor je!

Les 1. TRENDS EN CONCEPT

Trends bepalen en geven richting aan onze toekomst. Ze bieden daarmee structuur en houvast. Ze geven kwalitatieve verschuivingen vorm, zorgen voor veranderingen in het gedrag van consumenten en ontzenuwen vaak letterlijk de drang om alles te behouden zoals het is. De nieuwe keuzes moeten immers wél commercieel haalbaar en schaalbaar zijn.

Les 2. CONSUMENT EN KLANTREIS

Welke kant beweegt de hedendaagse consument op? Is klantentrouw steeds zeldzamer en hoe kun je dit tij keren? Aan bod komt wat de behoeften van de klant is, wat hem drijft, hoe hij ‘zapt’ en welke trends je daarin ziet. Maar ook wat zijn stijlvoorkeur is en welke waarden daaraan ten grondslag liggen. Voordat klanten op pad gaan hebben zij steeds vaker al een deel van de klantreis afgelegd. Je gaat met deze inzichten aan de slag, wordt bewust van de werking van ‘touchpoints’ en ontdekt hoe je binnen jouw concept echt het verschil kunt maken.

Les 3. KLANTREIS, ONTWERP EN STYLING

Zonder de juiste vormgeving is een goed retailconcept niets meer dan een mooi idee. Deze les gaat over de grote lijnen binnen de fysieke ruimte, de vaste elementen en het belang van flexibiliteit.

Les 4. KLANTREIS EN DE KRACHT VAN EEN ZINTUIGLIJK PROFIEL   

Wist je dat 70% tot 80% van de aankoopbeslissingen nog steeds plaatsvindt op de winkelvloer? Dáár liggen de kansen. Hoe voeg je waarde toe door de juiste inzet van de verschillende zintuiglijke stimuli en het samenspel daartussen? Merchandise wordt ook wel gezien als de stille verkoopkracht. Maar wat zijn daarbij de do’s en don’ts?

Les 5. DE INVLOED VAN EEN CRISIS OP RETAIL EN EINDPRESENTATIES

Echt niet iedereen moet starten met een webshop. Maar waar moet je met jouw concept wel online zichtbaar zijn? De shopper van nu winkelt ‘hybride’ en stelt voor iedere klantreis weer een nieuwe mix van kanalen en middelen samen. Na covid-19 oriënteert maar liefst 48% zich online voor men aan een shoppingtrip begint. Hoe zorg je ervoor dat je niet een tussenstation, maar de daadwerkelijke eindbestemming bent? Een van de antwoorden is ‘phygital retailing’, waarbij fysieke en digitale kanalen samenvloeien tot één totale retailbeleving, die klanten trekt, betrekt, informeert en converteert.

VOOR WIE?
De RETAIL 3.0 Masterclass is bedoeld voor iedereen die zijn (winkel)concept onderscheidend wil neerzetten voor zijn klanten en echt het verschil wil maken: retailers, fabrikanten, formule- en marketingmanagers, ontwerpers, visualmerchandisers, stylisten en alle andere winkelbouwers.

WAT?
Je gaat tijdens deze training werken aan je eigen business case. Heb je een of meerdere bestaande winkels dan ontdek je waar de nieuwe stip op de horizon van jouw merk kan staan. En bouw je zo aan een onderscheidend concept.

DATA EN LOCATIES
De eerste editie van de Retail 3.0 Masterclass start dit voorjaar op 23 februari 2021. In totaal op vijf verschillende middagen van 13.00 tot 17.00 uur. Deze dagen vinden allen plaats op verschillende inspirerende locaties in Nederland.

Vanwege het covid-19 virus kan de cursus in overleg ook digitaal plaatsvinden.

Les 1. TRENDS EN CONCEPT – dinsdag, 26 april 2021

Les 2. CONSUMENT EN KLANTREIS – dinsdag, 11 mei 2021

Les 3. KLANTREIS, ONTWERP EN STYLING – dinsdag, 25 mei 2021

Les 4. DE KLANTREIS EN DE KRACHT VAN EEN ZINTUIGLIJK PROFIEL – dinsdag, 8 juni 2021

Les 5. DE INVLOED VAN EEN CRISIS OP RETAIL EN EINDPRESENTATIES  – dinsdag, 22 juni 2021

RESULTAAT                                                                   

Na het volgen van deze vijf lessen ben je weer helemaal up to date. Zo weet je echt alles over klanten en hun reizen en hoe je deze onderscheidend kunt inzetten voor de klantgroepen binnen jouw concept. Hoe speel je succesvol in op de behoefte van jouw klanten? Hoe bied je de klant een steeds relevantere en persoonlijkere ervaring? Hoe behoud je klanten en creëer je fans?

DEELNEMEN

Voor € 1.195,- exclusief btw. neem je deel aan alle vijf de cursusdagen en profiteer je van de laatste retail inzichten, tips en tricks. Deze prijs is inclusief een exemplaar van het boek Prikkel de Koopknop, per les een lesbrief, digitale hand outs en oefeningen voor thuis. Boek je voor 1 april 2021 (nee, dit is geen grapje) dan ontvang je de boeken RetailTheater (t.w.v. € 29,-) en de Retail Survival Guide (t.w.v. € 22,50) als een inspirerend extraatje.

Losse lessen zijn te volgen voor € 245,-  per les.  Dit is inclusief een exemplaar van de Retail Survival Guide (t.w.v. € 22,50). Heb je vragen? Neem gerust vrijblijvend contact op met Carin Frijters door te mailen naar carin@retailtheater.nl of te bellen met 0031 6 22991709.

← Home