’70 tot 80% van de aankoopbeslissingen vindt plaats op de winkelvloer. Daar liggen de kansen!’
Thomas van Straaten groeide op in een ondernemersgezin maar koos zelf voor de meer kunstzinnige muziekwereld. Tijdens zijn studie Compositie & Muziektechnologie kon hij echter toch niet ontsnappen aan zijn roots en hij besloot in zijn vrije tijd marketing te gaan studeren. Deze combinatie van muziek en commercie bracht hem op de vraag “hoe worden wij beïnvloed door geluid en muziek in winkels en op de werkvloer?”. Dit werd dan ook de hoofdvraag van de scriptie waarmee hij zijn MA titel behaalde.
Thomas ontwikkelde een vernieuwende wetenschap-gebaseerde methode die retailers in staat stelt heel gericht in te grijpen in de beleving en het gedrag van de consument, simpelweg door aanpassingen in de achtergrondmuziek op de winkelvloer. Tijdens zijn eerste tests in een wijnhandel resulteerde dit direct in een substantiële omzetstijging en dit moedigde hem aan een carrière in dit vakgebied na te streven.
Pingback: CF retail | MASTERCOURSE ‘De winkel als THEATER’