Retailtrend: juist nu offline

1 Posted by - 19 februari 2021 - Publicaties

In New York ontkiemde zich voor covid-19 een nieuwe retailtrend. Verschillende merken, waaronder Glossier, die vooral bekend zijn om hun online advertenties openden plotseling fysieke winkels. Een link op Instagram veranderde in een winkel in de winkelstraat. Maar hoe maakt een merk, dat in basis bekend is om zijn wenkbrauwgel, zo’n stap?

Glossier kende de klappen van de zweep als het gaat om de fysieke winkelomgeving natuurlijk al wel, met haar wereldwijde tour van pop-ups. Zij weten als geen ander de bezoeker mee te nemen in het story-doing-principe waar de fysieke klantreis altijd wordt begeleid door spontane, jonge meiden in eigentijdse jumpsuits.

Glossier story-doing-principe

Het merk is heel consistent uitgevoerd in diverse zacht roze meisjesachtige kleuren. Om het volwassener te maken zijn in de winkel in New York de kleuren oud bloedrood en actueel perzikachtig nude aan het kleurschema toegevoegd. Om dit gevoel verder te benadrukken is ervoor gekozen om de verschillende ruimtes te voorzien van een diffuus licht.

Wil je meer weten over dit vernieuwende concept of in gesprek komen over welke nieuwe retail businessmodellen inspirerend zouden kunnen zijn voor jouw winkel? Kom in contact en we verkennen samen de grenzen van jouw merk.