De consument krijgt steeds meer van hetzelfde voorgeschoteld in een markt die verdicht. De concurrentie wordt steeds heviger en de winkels steeds minder onderscheidend. Hoe krijg jij dan toch die klant naar je winkel en zorg je ervoor dat hij bij jou zijn portemonnee trekt?

De basis van retailen is een onderscheidend concept. Weet waar je kracht ligt en wat je waarden zijn. Eigen identiteit en onderscheidend vermogen zijn belangrijker dan ooit. Zorg dat je de klantenreis goed in beeld hebt en gebruik verschillende kanalen om in te spelen op de wensen van je klant. Voeg daar een persoonlijke selectie van zintuiglijke stimuli als kleur, licht, geur, instore communicatie, retailtechnologie, materiaal en geluid aan toe en je bent verzekerd van een succesvol winkelconcept.

Ook bouwen aan een meer onderscheidend winkelconcept? Neem dan contact op met Carin Frijters van CF retail voor een vrijblijvend gesprek via info@cfretail.nl of 06 22991709.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *