Na Berlijn, Madrid, Malaga en Barcelona nu ook in Amsterdam
Het is een 100% milieuvriendelijke winkel die een ervaring biedt voor alle vijf de zintuigen, waarbij architectuur, design en de inzet van zeer verschillende winkelzones zoals onder andere een inspirerende boekenzone, een fashion-, lifestyle- en yogazone.

Over het eigentijdse interieur
Zo min mogelijk nieuwe materialen, zoveel mogelijk hergebruik. Qua architectuur heeft het merk ervoor gekozen om de oorspronkelijke stijl van de locatie en de stad te respecteren, maar heeft het een duurzame filosofie toegepast op de verschillende elementen van het interieur in de winkel. De muren zijn afgewerkt met een volledig milieuvriendelijke minerale verf waarmee ze kunnen ademen, terwijl veel van de andere materialen in de ruimte, zoals het hout dat in de boekhandel wordt gebruikt, worden gerecycled. Natuurlijk licht staat centraal en wordt aangevuld met een LED-verlichtingssysteem om het elektriciteitsverbruik in de ruimte te verminderen, en airconditioning is nergens te bekennen maar is er bewust voor natuurlijke luchtcirculatie gekozen.

De winkel is verder volledig afgestyled met groene planten en heeft net als andere, recent geopende, Ecoalf-locaties een “Act Now” -ruimte, waar bezoekers informatieve lezingen kunnen bijwonen over het creëren van een duurzamere wereld en mode-industrie of de impact ervan op de oceanen.
De mooie missie van Ecoalf
De missie van Ecoalf is het maken van duurzame producten zonder in te hoeven leveren op kwaliteit en ontwerp. De kleding wordt onder meer gemaakt van PET-flessen, gebruikte koffie, autobanden en verzameld afval. Daarnaast maakt Ecoalf gebruik van natuurlijke materialen als algen en gerecycled, duurzaam katoen, nylon en wol. Door deze manier van produceren gebruikt het bedrijf minder water, energie, luchtvervuiling en natuurlijke hulpbronnen.

Upcycling the Oceans
De onderneming produceert mode van afval dat wordt verzameld met het project ‘Upcycling the Oceans’. Ruim 75 procent hiervan ligt onder het wateroppervlak. Sinds de oprichting heeft het merk meer dan 500 ton afval van de zeebodem verzameld en gerecycled. De aankomende jaren wordt dit project, waarbij vissers in Spanje en Thailand dagelijks helpen, worden uitgerold naar gebieden als Frankrijk, Noord-Afrika en het Midden-Oosten.

Wil jij weten hoe dit zal werken voor jouw concept? Neem contact op met Carin Frijters, Regisseur van Winkelbeleving, voor een vrijblijvend, oriënterend strategisch gesprek.Bel me op 06 22991709 of mail naar carin@retailtheater.nl
Bronnen: Fashion United en Fashion Network