Ga naar inhoud
Retail TheaterRetail Theater
  • ’70 tot 80% van de aankoopbeslissingen vindt plaats op de winkelvloer. Daar liggen de kansen!’

    • 06 22991709
  • € 0,00

    Winkelwagen

    Geen producten in de winkelwagen.

  • Inspiratietours
    • Retail Inspiratie Tours
    • Agenda
  • Lezingen
    • Agenda
  • Trainingen
    • Webinars
    • Stoomcursus
    • Trends vertalen
    • Agenda
  • Boeken
    • Prikkel de Koopknop – per stuk
    • RetailTheater
    • Retail Survival Guide – per stuk
  • Advies
    • Hoe werkt RetailTheater?
    • Projectmanagement
    • Klantreis check-up
  • Shop
  • Over Carin
    • Regisseur van Winkelbeleving
    • Voorzitter BNS Crisp
  • Contact

Schrijf je in voor de retail inspiratieflash!


    Sep 25

    4 0
    Open
    Communitytrend London Design Festival 
De installatie van Mini tijdens @l_d_f is een mooi voorbeeld van de retailtrend Community. Ook een keer inspiratie opdoen in een andere retailomgeving? Ga dan mee op Retail Inspiratietour! www.retailtheater.nl/rit-agenda

    Sep 19

    3 0
    Open
    KEN JIJ JE KLANT? (BOEKTIP!)
Je klant in beeld brengen is een mooie manier om je klant te (leren) kennen. Heb jij als retailer, stylist of ontwerper inspiratie nodig bij het visualiseren van je stijlgroep? Dan is het boek Exactitudes een prachtig naslagwerk! Geïnspireerd door hun interesse in opvallende dresscodes van diverse sociale groepen, legden fotograaf Ari Versluis en stylist Ellie Uyttenbroek 20 jaar lang allerlei subculturen vast. Een aanrader!

Uitgever: Nai010 Uitgevers/Publishers

#retailtheater #retailadvies #retailsurvivalguide #kenjeklant #exactitudes #carinfrijters #boektip

    Sep 15

    4 0
    Open
    WIE IS JE KLANT?
😎Is het een ontdekker, een rebel, een optimist? Als retailer, retailstylist of -ontwerper is het belangrijk om te weten wie je klant is. Als je je klant kent, weet je namelijk welke behoeften er leven en hoe je de koopknop activeert. 

Het kennen van je klant is Stap 1 van het vijfstappenplan uit de Retail Survival Guide. Carin Frijters legt je in het boek precies uit hoe je je klant leert kennen. 

🎁Een gouden tip: ontdek wat jou als retailer bijzonder maakt, want dat zegt veel over wie je klant is!

Meer weten over het vijfstappenplan en het kennen van je klant? Download de Retail Survival Guide preview via de link in de bio.

#retailtheater #retailsurvivalguide #prikkeldekoopknop #vijfstappenplan #kenjeklant #consumententrends #consumententrend #klantprofiel #retailconcept #overleefalswinkelier #overlevenalswinkelier #overlevenalsretailer #overleefalsretailer

    Sep 13

    8 0
    Open
    RETAIL SURVIVAL GUIDE (EN EEN GRATIS E-BOOK)
Is er in deze tijd nog plek voor de fysieke winkel? Volgens RetailTheater is die er absoluut, mits je gaat voor de phygital versie. Je hebt als winkelier een flinke dosis retailtheater nodig om te voldoen aan de groeiende behoefte van consumenten aan afleiding, een warm bad en volop persoonlijke aandacht. In het boek 'Retail Survival Guide' gaat retailexpert Carin Frijters in op de 5 stappen die nodig zijn om de koopknop van je klant te blijven prikkelen. Een boek vol met praktijkcases, consumententrends en een stappenplan toepasbaar op jouw retailconcept.

Nieuwsgierig geworden? Download nu gratis de sneak preview van Retail Survival Guide via de link in onze bio! 

#retailtheater #retailsurvivalguide #gratisdownload #gratisebook #ebookpreview #overlevenalsretailer #retailinspiratie #retailadvies #phygital #stappenplan #consumententrends

    Sep 12

    8 1
    Open
    'FANCY SOME INSPIRATION?'
Retail Theater is in Londen aankomend weekend tijdens het London Design Festival! Hou dus onze stories in de gaten voor meer Britse retailinspiratie! 

#retailinspiratie #inspiratie #retailtheater #inspiratietourlonden #londondesignweek #retailadvies

    Sep 10

    8 0
    Open
    WAT DOET RETAILTHEATER?
Verander jij als retailer, conceptontwerper en retailstylist met je tijd mee? Alles verandert in sneltreinvaart en het kan zijn dat jij wel een zetje, advies en inspiratie nodig hebt. RetailTheater denkt in mogelijkheden en is op de hoogte van de ontwikkelingen waar jouw klant op 'aan' gaat. 

Bekijk hier de werkwijze en mogelijkheden van RetailTheater voor jouw concept!

https://retailtheater.nl/advies/werkwijze-retail-advies/

#retailadvies #retailtheater #retailinspiratie #retailadviesopmaat #retailinspiratieopmaat

    Sep 9

    10 0
    Open
    INSPIRATIE | MATCHES FASHION
Modelabel MATCHES is volgens Carin hét inspirerende retailconcept van dit moment. 
Matches benadert de fysieke winkel als etalage voor de online store. Het concept past binnen de consumententrend Go Green, omdat binnen letterlijk met buiten wordt verbonden door de buitenruimte (een binnentuin) door te trekken naar binnen. Iedere ruimte heeft een geheel andere sfeer die vaak heel sterk gekoppeld is aan een of enkele merken. Meer @matches inspiratie zie je in onze stories!

Als retailer of ontwerper/stylist altijd op zoek naar inspirerende winkelconcepten? RetailTheater organiseert regelmatig inspiratietours en trainingen. Hou onze agenda in de gaten! 

#matchesfashion #retailinspiratie #retailtheater #gogreen #retailsurvivalguide #london #inspiratietour #retailinspiratietour #retailconcept #retailconcepts

    Sep 7

    25 2
    Open
    OVER CARIN
Wie is de persoon achter het merk? Meet Carin Frijters: het creatieve brein achter RetailTheater. 

Ze noemt zichzelf ‘regisseur van winkelbeleving’ en het scheelde niet veel of ze was achter de toonbank geboren. Vakkennis werd haar met de paplepel ingegoten. Waar Carin is, daar zijn ideeën. Of het nu in de rol is van retailadviseur is of als voorzitter van interieurprofessionalnetwerk BNS Crisp, de creativiteit staat nooit stil. Juíst omdat zij altijd zelf de inspiratie blijft opzoeken kan zij anderen blijven inspireren. 

Twee vragen aan Carin:

Wat is volgens jou op dit moment het opvallendste retailconcept?

“In de categorie mode is dat op dit moment echt Matches Fashion.
 Het merk weet wat theatermaken op de winkelvloer is. Binnen wordt letterlijk met buiten verbonden door de toevoeging van een toffe binnentuin. De fysieke winkel is de steeds weer verrassende etalage van de online winkel. Iedere ruimte heeft een geheel andere sfeer die vaak heel sterk gekoppeld is aan een of enkele merken.”

Wat weten mensen nog niet van jou?

“Ik blijk een rustgevende radiostem te hebben.” 

Nieuwsgierig naar Matches Fashion? Binnenkort delen we inspirerend beeld van Matches Fashion, dus hou onze tijdlijn in de gaten. Over Carin lees je meer op www.retailtheater.nl.

📷Chymo & more

#overcarin #retailtheater #inspiratie #carinfrijters #regisseurvanwinkelbeleving #retailsurvivalguide #retailconcept #trends #retailadvies

    Aug 23

    6 0
    Open
    GO GREEN INSPIRATIE
Ook het merk Aesop maakt in Chelsea, Londen gebruik van biophilic designprincipes door natuurlijke elementen toe te passen in het concept. 

Het vegan huidverzorgingsmerk staat sowieso bekend om haar bijzondere benadering van design: een belangrijk uitgangspunt van @aesopskincare is dat iedere winkel wordt ontworpen door een andere interieurontwerper. Waarom zou alles hetzelfde moeten zijn in het kader van herkenbaarheid? Zo valt er in alle steden wereldwijd altijd iets nieuws te ontdekken bij dit merk.

De winkel op de foto's is ontworpen door @snohetta.

Dit is nog maar een kleine greep uit alle inspiratie die te vinden is bij merken wereldwijd. Om jou als retailer, retailstylist, visual merchandiser, concept- en interieurontwerper offline inspiratie te bieden, organiseert Retailtheater regelmatig Retail Inspiratie Tours! Bekijk jouw mogelijkheden op de website (via de link in de bio).

#retailtheater #retailtrends #retailinspiratietours #retailinspiratietour #designtrends #biophilicdesign #aesop #gogreen #consumententrends

    Aug 20

    10 0
    Open
    TREND GO GREEN IN DE PRAKTIJK
Het duurzame en Britse menswear merk LESTRANGE opende onlangs de deuren van een nieuw retailconcept in King’s Cross Coal Drops Yard, Londen. Dit nieuwe concept is een prachtig voorbeeld van de consumententrend Go Green.
 
Met het nieuwe retaildesign streeft LESTRANGE ernaar mensen en natuur te verbinden. In de ruimte pasten Britse ontwerpers Oliver Heath en Fred Rigby en  biophilic design principes toe, waarmee zij een rustgevende atmosfeer creëerden waar klanten zich thuis kunnen voelen.
 
Lottie Delamain ontwikkelde The Meadow, een display van droogbloemen en andere planten die het interieur een verfijnde geur geven. 
De rustgevende effecten van de natuur worden voortgezet in de paskamers, waar klanten kunnen luisteren naar ontspannende bosgeluiden die opgenomen zijn door de SAFE Project.

In de winkel toont LESTRANGE een zorgvuldige selectie uit de doorlopende collectie, die de klant uitdaagt om zelf ook een goede afweging te maken in zijn keuze. Daarnaast zijn er meubels te koop van Fred Rigby, gemaakt van duurzaam hout van Fallen & Felled. LESTRANGE biedt klanten gratis reparatie, om de duurzaamheid van de producten te waarborgen. In het 'Cabinet of Curiosities' zijn producten te vinden van andere duurzame merken.

Interessant voor jouw concept? Consumenten zijn onderhevig aan steeds meer prikkels. Een steeds grotere groep consumenten heeft behoefte aan duurzaamheid en een winkelsfeer die rust uitstraalt. Wil je hier meer over weten? Kom vrijblijvend in gesprek met ons via de website (link in bio).

Bron: @hypebeast @lestrangelondon

#biophilicdesign #retailconcept #lestrangelondon #slowfashion #menswear #duurzaamheid #gogreen #nature #backtonature #duurzametrend #trendduurzaamheid #retailtheater #retailadvies #retailtrends

    Aug 17

    6 0
    Open
    TREND: GO GREEN
Eén van de consumententrends van dit moment is 'groen'. Het speelt op verschillende manieren een rol in de klantreis. Groen doet iets met onze staat van zijn én het gaat over duurzaamheid, wat voor steeds meer consumenten belangrijk is. De trend gaat over groen in de breedste zin van het woord. Niet alleen het groen zelf speelt een rol, technologie is minstens zo belangrijk in deze trend. Daarmee kunnen we bijvoorbeel nieuwe, duurzame materialen ontwikkelen. 

Deze quote van Forbes zegt genoeg. Binnen twee jaar heeft de behoeft aan duurzame producten een grote groei doorgemaakt onder Gen X consumenten. 

Ben je benieuwd wat deze trend voor jou retailconcept kan betekenen? Ga naar de website van RetailTheater (#linkinbio) en neem contact op voor passend advies. Of koop de Retail Survival Guide, waar je meer over deze trend (en andere consumententrends) kunt lezen.

#retailtheater #consumententrends #retailtrends #gogreen #duurzaamheid #biophilicdesign #trends #retailconcept #retailsurvivalguide #retailadvies

    Feb 14

    11 3
    Open
    HAPPY VALENTINE
*
De 'L is for Love' glaskralen hebben een simpele vorm. Als je 'L' hangt heb je een abstracte hartvorm. Een van mijn vondsten tijdens @objectrotterdam afgelopen weekend. 
*
@he.arthur @objectrotterdam

    Feb 13

    13 4
    Open
    INSPIRING LIGHTING
*
@objectrotterdam was very special this edition. 
As usual on the cutting edge of design, art, fashion, architecture and craft!
*
@ontwerpduo
@aptumlighting
@hakagebouw_rotterdam

    Jan 31

    15 2
    Open
    DISRUPTING BRAND
 *
Do you recognize this, bike shop are always too full of dusty products. But why exactly? Site bikes are almost always custom made.
*
MEET @veloretti, at the Woustraat in Amsterdam. Enjoy the STOREDESIGN, bold façade colors, instore materials and cool products. Less is clearly more!
*
📸 @vandegriftinterieur

    Jan 26

    9 1
    Open
    RETAIL COMMUNITY
*
This is not a showroom, it's your new FAVOURITE hangout.
*
Check this out >> Lynk & Co!
*
Amsterdam, Rokin 75

    Jan 15

    14 1
    Open
    LET'S START
RETAIL INSPIRATION TOUR
SS23
*
First impressions of last fridays Retail Inspiration Tour (RIT) pre-scout Amsterdam. Do you have any idea which retail impressions I am showing over here?
*
#enjoy

    Jan 9

    8 1
    Open
    OPEN YOUR RETAILHEART
*
for this creative retailstart
*
The @atelier100official is a collaboration between H&M and Ingka group, the world's largest IKEA franchisee. A Space 'by Londoners, for Londoners'. Designers reusing materials to design the retail Space and the products conform sustainable design principles.

    Nov 23

    21 4
    Open
    HEALTHY BREAK
*
Fastfood healthy vending machine AH to go >>
*
#RetailTheater #sharingworldofconsumers

    Nov 22

    10 3
    Open
    SUSTAINABLE RETAIL
*
'Handmade with a whole lot of luv'
*
Falling in love with these two sustainable Belgian brands: @komrads.world @juttu_official
*

    Nov 10

    16 2
    Open
    TOUCHABLE RETAIL
*
*
'A cocooning retail atmosphere, inviting customers to lounge and browse for as long as they want.'
*
📸 Credits: @benoitflorencon 
Design: Ellen van Loon, Studio Amo
Retailer: @jacquemus
*
#RetailTheater #sharingworldofconsumers

    RetailTheater

    RetailTheater is een platform met retailspecialisten, een drietal praktische retailboeken die in heldere taal en met inspirerende voorbeelden uitleggen wat de nieuwste spelregels in de retail zijn. Maar ook een online platform vol met inspiratie, tips & tricks.

    Retailboeken

    Prikkel de Koopknop
    RetailTheater
    Retail Survival Guide

    Gratis e-books

    Prikkel de Koopknop
    RetailTheater
    Retail Survival Guide
    Algemene voorwaarden | Disclaimer | Cookies | Privacy verklaring
    Copyright 2023 © Retailtheater | info@retailtheater.nl
    • Inspiratietours
      • Retail Inspiratie Tours
      • Agenda
    • Lezingen
      • Agenda
    • Trainingen
      • Webinars
      • Stoomcursus
      • Trends vertalen
      • Agenda
    • Boeken
      • Prikkel de Koopknop – per stuk
      • RetailTheater
      • Retail Survival Guide – per stuk
    • Advies
      • Hoe werkt RetailTheater?
      • Projectmanagement
      • Klantreis check-up
    • Shop
    • Over Carin
      • Regisseur van Winkelbeleving
      • Voorzitter BNS Crisp
    • Contact

    Inloggen

    Wachtwoord vergeten?