NEW CONCEPT: NIKE RISE

1 Posted by - 13 juli 2020 - Publicaties

Nike opende afgelopen week een geheel nieuw winkelconcept, Nike Rise, in Guangzhou, China. Het merk omschrijft het concept zelf als een winkel die ‘reageert op de polsslag van sport in de stad van een Nike member’.

Nike is van plan om vanaf 2021 ruim 200 kleinschalige Nike Rise winkels te gaan openen. Nike Rise voegt zich bij de lijst van Nike’s andere digitaal gerichte winkelconcepten, waaronder Nike House of Innovation en Nike Live.

Voor Nike members verandert de stad waar zich Nike Rise bevindt letterlijk in een digitale speeltuin.

Digital speelde een prominente rol in de meest recente winstresultaten van Nike, waarbij het kanaal goed was voor bijna 30% van de totale omzet in het kwartaal. Terwijl de winkelier aanvankelijk als doel had om tegen 2023 de digitale penetratie van 30% te halen, zeiden leidinggevenden dat ze dat in 2021 zouden bereiken dankzij de versnelling van de pandemie, en verwachten nu dat de digitale penetratie 50% zal bereiken.

Ervaringswinkels creëren wordt belangrijker voor sportwinkels, aangezien retailers zinvolle verbindingen met hun klanten willen creëren in plaats van puur transactionele.

Lululemon is een ander merk in dit segment wat heeft gespeeld met het toevoegen van ervaringselementen aan zijn winkels, waaronder een meditatiestudio in New York en twee ervaringsgerichte megastores in Chicago en de Mall of America, die uiteindelijk zouden kunnen groeien tot 10% van de voetafdruk van dit athleisure merk.

Bron: Jing Daily