Zinnenprikkelende theaterproductie

2 Posted by - 1 oktober 2019 - * Nieuws

Dat de consument flexibel benadert zal gaan moeten worden om hen te blijven boeien, binden en behouden heeft Showfields, een 4 verdiepingen tellend ‘experiential’ startup- warenhuis in Soho New York goed begrepen en ter harte genomen. Zij spreken de consument aan op hun nieuwsgierigheid en moed en prikkelen alle zintuigen door het creëren van een Shakespearish theatershow om producten aan de man te brengen.

‘House of Showfields’ begint bij de zwart- wit gestreepte glijbaan die de weg naar het mysterieuze binnen is. Durf je de glijbaan te nemen dan sta je tot je verrassing ineens in een sprookjesachtig bos met zacht verlichte boomstammen en mos aan het plafond. Een dame die zo uit een laboratorium is gelopen laat je plaatsnemen op de boomstammen, vertelt dat ze in haar lab aan een nieuwe formule heeft gewerkt, smeert de lotion op de rug van je hand en vertelt verder over de natuurlijke, plantaardige en vegan ingrediënten van het product….

Meest interessante winkel van de wereld

‘House of Showfields’ is iets wat je nooit eerder in een winkel hebt ervaren. In deze geheel nieuwe, extreme vorm van experiential retail spelen acteurs karakters die de verhalen van de merken overbrengen en van shoppen weer een verrassende fun- beleving maken. Showfields profileert zichzelf als de meest interessante winkel in de wereld. Volgens Katie Hunt, Medeoprichter en CRO, is de doelstelling het de consument zo makkelijk mogelijk maken om nieuwe producten te ontdekken en tegelijkertijd jonge merken en kleine bedrijven de kans te geven direct interactief te zijn met hun doelgroep.

‘Zo’n 50% van de bezoekers die door het ‘huis’ dwalen is in verwarring gebracht’ zegt Hunt. ‘Of ze in de gaten hebben dat House of Showfields één grote verkooptruc is doet er niet toe want dat het werkt laten de stijgende verkoopcijfers zien.’

Magie in winkelbeleving 

Sinds we alles online kunnen bestellen zijn we de thrillseeking excitement kwijt geraakt die het ontdekken van een nieuw merk of product met zich meebrengt. Aan de andere kant vinden kleine labels en bedrijven het moeilijk hun publiek te bereiken. Showfields brengt beide partijen samen in hun ‘out-of-the-box’ retailconcept.

‘We brengen de magie in de winkelbeleving terug voor zowel de consument als het merk’ zegt Hunt. Deze theatershow is ontworpen om mensen een mooie beleving te geven, de verhalen achter de merken over te brengen en de fun in het winkelen terug te brengen.’

Open voor nieuwe ervaring

‘House of Showfields’, een productie die in een luttele twee maanden is vormgegeven brengt het eureka- gevoel van een ontdekking en winkelbeleving next level. ‘Deze productie is een heel organische manier om mensen kennis te laten maken met een nieuw product’ stelt Hunt. ‘Zodra je besluit om van die glijbaan te gaan heb je de mentale commitment gemaakt om open te staan voor nieuwe dingen en ervaringen.’

Creëer op het juiste moment de juiste mindset

Zodra de bezoeker het lef heeft om van de glijbaan te gaan en het onbekende tegemoet te treden gebeurd er iets in de mindset van deze klant. De consument geeft zich als het ware over aan het moment en de beleving en staat wagenwijd open voor nieuwe ervaringen.

Hoe maak jij theater en hoe bereik jij dat cruciale punt in de klantreis bij jouw winkel? Welke mogelijkheden en middelen om bij jouw eigen publiek de juiste mindset te creëren zet jij in of zie je misschien over het hoofd?

Met de Retailtheater ‘klantreis check-up’ Gaan we samen op reis door jouw winkel of concept en brengen we dit overzichtelijk voor je in kaart.

Start met de theaterproductie en maak een afspraak!  

Of ga je mee kijken tijdens de Retail Inspiratie Tour New York die dit jaar plaatsvindt op 7 en 8 november. Kijk hier voor meer informatie over onze tours.