’70 tot 80% van de aankoopbeslissingen vindt plaats op de winkelvloer. Daar liggen de kansen!’
Femke Cuijpers is al ruim vijftien jaar communicatiespecialist met een grote passie voor retail. Daarom verbreedde ze haar kennis met een opleiding in concept, mode en trends aan de Amsterdamse Academie Vogue. Ze had enkele jaren een conceptstore met maandelijks een nieuw thema en lanceerde een eigen modelabel. Door haar vele opdrachten in de culturele sector weet zij als geen ander wat theater maken betekent. Femke is partner in RetailTheater.
Bij alles wat ze doet, brengt ze eerst grondig in kaart voor wie ze het doet en gaat daarin verder dan de traditionele doelgroepen. Door te denken in stijlgroepen duikt ze in de levensstijl van de klant en kun ze op maat inspelen op zijn behoeften en wensen. Met als doel de klantreis te optimaliseren. Voor haar gaat het bij die klantreizen om de beleving van de klant in beeld. Daarbij zijn alle fasen van het koopproces van belang (voor, tijdens en na). Femke laat regelmatig tijdens trainingen en sessies zien hoe je een stijlgroep zo goed mogelijk in beeld brengt en alle ‘touch points’, de contactmomenten die de klant onderweg heeft met de winkel, bijdragen tot een sterk concept.