’70 tot 80% van de aankoopbeslissingen vindt plaats op de winkelvloer. Daar liggen de kansen!’
Erik Gille is communicatiestrateeg en conceptdenker. Zestien jaar geleden begon hij zijn carrière bij een reclamebureau als copywriter en werkte daar voor merken als consumentenmerken als Coca Cola en retailers als Cosmo.
Vanaf 2008 besloot hij zelf te gaan ondernemen. Vanuit Creatieve Kwesties pakt hij als strateeg en copywriter veel events, food- en retailklussen beet.
Hij zet zijn tanden het liefst in ingewikkelde materie en weet daar een sterk en helder concept voor te ontwikkelen. Met zijn scherpe pen weet hij concepten zo te verwoorden dat ze meteen gaan leven. Daarnaast was hij ruim anderhalf jaar als docent werkzaam aan de Willem de Kooning Academie en valt soms nog in als gastdocent en wordt hij regelmatig ingeschakeld als inspirator in creatieve sessies. Hij weet mensen uit te dagen om buiten hun comfort zone te stappen, waardoor ze tot boeiende inzichten komen.