’70 tot 80% van de aankoopbeslissingen vindt plaats op de winkelvloer. Daar liggen de kansen!’
René Spaanderman is een expert op het gebied van omnichannel retailing en digital experience in retail. Hij is als Retail Strateeg werkzaam voor omnichannel retailbureau Kega en helpt merken als Hunkemöller, Nespresso, Canon, Phone House, Chasin, Score, Primera en Praxis bij de strategie en concepting rond uiteenlopende omnichannel vraagstukken.
René heeft een passie voor innovatie en technologie. Daarbij stelt hij altijd de mens en de klantreis centraal, om zo te komen tot oplossingen die werkelijk waarde toevoegen voor zowel klant, medewerker als retailer.
René heeft gastcolleges gegeven aan onder andere TMO Fashion Business School, Avance Hogescholen, Windesheim University, Hogeschool Rotterdam, Saxxion University en sprak tijdens events als What’s Going on in Retailing, Emerce eRetail, Retail Detail’s Belgische Retailer van het Jaar en The Experience Network Future shopping.
Hij was co-auteur van de boeken The Cross Channel Challenge, Facing The New Retail Reality en Surviving the New Retail Reality, schreef columns en wordt regelmatig geinterviewd door Shopper Marketing Update.