De vijfduizend fysieke winkels van H&M Group worden versneld aangepast aan het veranderende winkelgedrag van de consument. Winkels moeten meer inspiratie gaan bieden, nauw vervlochten zijn met het online kanaal en ook de rol van mini-magazijn vervullen voor de webshop.
Meer dan nu zullen de fysieke winkels worden ingezet als magazijn voor online orders. Niet enkel voor aflevering, maar ook voor retouren. H&M ziet haar immense winkelnetwerk als een concurrentievoordeel, want: een groot bereik. De fysieke winkels moeten echter wel aantrekkelijk blijven als ‘modehub’ en dus moeten ze inspirerender worden.
Andere belangrijke punten die wij in de gemoderniseerde H&M winkels kunnen verwachten zijn nu halen en achteraf betalen, scan & buy en met een app de juiste kleding in de winkel vinden.
Meer weten? Mail mij gerust carin@retailtheaterl.nl of ga binnenkort zelf mee op ontdekkingsreis om zo interessante en inspirerende concepten te ontdekken?
Bronnen: Emerce, Financial Times
Beeld RetailTheater: H&M Hammersmith Londen