Hightech ‘nepwinkel’

2 Posted by - 10 juni 2020 - Publicaties

Het Italiaanse modebedrijf Gucci heeft een nieuwe virtuele winkeldienst gelanceerd, waarbij klanten via videogesprekken met het personeel kunnen communiceren. Het is een primeur voor de luxesector, zegt Gucci.

Live, zoals de nieuwe virtuele Gucci service heet, stelt klanten in staat om in realtime te chatten met adviseurs van het merk, die in een nieuwe hightech-winkel zitten. De Florentijnse winkel kreeg de naam Gucci 9 en is in wezen een ‘nepwinkel’, die speciaal ontworpen werd om klanten vanop afstand te laten shoppen. Zo is de winkel uitgerust met heldere verlichting en hoogwaardige camera’s.

Het luxemerk zou de dienst in het voorjaar hebben ontwikkeld en in Europa hebben getest met een klein aantal werknemers. Voorlopig is de service enkel in Florence beschikbaar. Het Italiaanse modemerk is wel van plan om nog vijf soortgelijke winkels te openen in New York, Tokio, Singapore, Sydney en Sjanghai.

Waarom is het interessant?

Gucci creëert op deze manier een extreem groot bereik, geeft haar klanten op een veilige en persoonlijke wijze aandacht en verlaagt zo de drempel om online te kopen.

Heb je interesse in sparren over de kansen voor jouw winkelconcept in de nieuwe 1,5 economie? Wat je retail vraagstuk ook is, met mijn kennis en kunde sta ik graag voor je klaar! Kijk hier voor de mogelijkheden om deel te nemen aan het kosteloos retail spreekuur.