De sferen van Gucci-Wooster

2 Posted by - 1 december 2018 - * Nieuws

De retailinterieurkeuzes in de Gucci-Wooster-boetiek (SoHo, New York) zijn net als de collecties van ontwerper Alessandro Michele over de top. Ze laten je de eclectische en creatieve filosofie van het Italiaanse modehuis op een nieuwe manier ervaren. De sfeer is boudoir, retro-cool en bohemian met een tikje ijdelheid van de jaren ’80. En dat alles is gecombineerd met de laatste interactieve high tech snufjes. De aanwezige ‘Gucci Connectors’ vertellen ieder op eigen persoonlijke manier graag het verhaal achter het merk en alle bijbehorende weetjes.

Gucci Wooster telt 925 vierkante meter vol met kleding, tassen, schoenen, sieraden, porselein, rijkelijk gestoffeerde stoelen, kasten, geborduurde sierkussens, behang en prachtige stoffen. Alles wat je ziet, is te koop. Ook werd de Dapper Dan-collectie met iconische 3-delige pakken en zonnebrillen hier getoond voordat deze wereldwijd werd gelanceerd. De vloer is handbeschilderd door Italiaanse ambachtslieden en banken en stoelen gehuld in rijke stoffen met Gucci-prints.

Augmented reality
Bij het DIY-station kun je zelf producten customizen en krijg je door middel van augmented reality via instore iPads te zien hoe jouw creatie er real life uit zal zien. Een galerie-achtige ruimte achterin de winkel is gereserveerd voor speciale events zoals optredens, tentoonstellingen en nieuwe releases. En Gucci Wooster beschikt ook over een screening room waar je op fluwelen fauteuils op grote LED-schermen 3D-films en documentaires kunt bekijken die speciaal door kunstenaars voor Gucci worden gemaakt. Kortom: ook hier gaat het helemaal niet over producten maar over ervaringen die zo specifiek te noemen zijn. Dat je bij deze scene wil thuishoren of juist helemaal niet.