DE TOEKOMST VAN DE FIETSENWINKEL

2 Posted by - 19 december 2020 - Publicaties

Door het vakblad Tweewieler werden Puck Wilbers en de retaildeskundigen Paul Moers en Carin Frijters gevraagd om hun visie op de toekomst van fietsenwinkels. Het resultaat van dit interview is interessant geworden.

“We hebben dit vaak niet in beeld, maar de oudste millennials zijn echt al 39 jaar. Ze zijn opgegroeid in het internet-tijdperk, waren heel hun leven online, kochten altijd al in webshops en weten niet anders dan dat ze een smartphone hebben. Ze zijn ambitieus. Eerst een carrière, dan kinderen. Een vorm van zelfexpressie die je terugziet in welke merken en producten ze kiezen, die moeten dat verhaal minstens zo goed vertellen.”

“Steeds meer pure players, zoals Coolblue openen winkels. Eind vorig jaar opende Alibaba in Spanje zijn eerste Europese AliExpress-winkel in Madrid. Op een oppervlak van 760m2 vind je duizend producten van ongeveer zestig merken. Het aanbod bestaat vooral uit elektronische artikelen en kleine huishoudtoestellen, zoals smartphones, steps, videogames, koffiemachines en drones. De winkel moet het uithangbord worden van de Alibaba-website, zeg maar de fysieke etalage. Consumenten kunnen er bijvoorbeeld producten in real life zien en testen en later beslissen om ze online te kopen.”

Vind je het interessant om de visie van Carin Frijters te horen over jouw branche? Mail dan met carin@retailtheater.nl