Collaboration GUCCI X The North Face

2 Posted by - 9 januari 2021 - Publicaties, Retailinspiratie

Het buitenleven krijgt een dosis Gucci met de nieuwste samenwerking van het Italiaanse (voor velen A-typische) merk, met The North Face. Compleet met een campagne die herinnert aan de jaren ’70, creëerde creatief directeur Alessandro Michelle een collectie confectiekleding, accessoires, bagage, tenten en slaapzaken die geschikt zijn voor een buitensport of een luxe kampeersessie thuis.

De collectie is gelanceerd in China. De samenwerking omvat de kenmerkende puffers van The North Face, oversized jassen en rokken die een behandeling met ganzendons krijgen. Lichtere opties zijn onder meer zijden bowling sets, rokken en jurken, evenals de vereiste streetwear-goedgekeurde (en door hypebeast begeerde) T-shirts, sweatshirts en fleecejassen. De collectie zet Gucci’s traditie van het ombuigen van gendernormen voort en bevat een sekseneutrale wandelschoen met een groot, gedurfd The North Face x Gucci-logo.

Photocredits Daniel Shea

Aan de hype wordt toegevoegd de uitrol van de collectie, die beperkt is tot specifieke winkels en speciale pop-ups stores (in de vorm van een hybride winkel of koepeltent) genaamd “ephemeral Gucci Pins”. Een kleine selectie zal beschikbaar zijn op de Gucci website, inclusief online exclusives. Hong Kong, Shanghai, Londen, New York en Milaan krijgen allemaal speciale Gucci Artwalls om de lancering te vieren. Waardoor iedereen die geobsedeerd is door The Grand Budapest Hotel, en nou ja elke film van Wes Anderson, een perfecte Instagram-achtergrond krijgt.

Bron Highsnobiety

Iedereen die een verlanglijst wil samenstellen of gewoon een paar minuten naar de Zwitserse Alpen wil ontsnappen, kan bovenstaande video voor de collectie bekijken. Geregisseerd door Daniel Shea en ingesteld op de zoete klanken van Creedence Clearwater Revival. Zelfs het lied heeft een speciale betekenis. Voordat het een wereldwijde kolos was, was The North Face een bescheiden winkel in Berkeley, CA, pal naast de praktijkruimte van CCR.

The North Face x Gucci Collection sluit aan bij de toezeggingen van beide merken om ‘groen en duurzaam te gaan’. De verkoopaanpak is zeer vernieuwend te noemen. Ontstaat hier een nieuw retail businessmodel? Wil je meer weten over dit vernieuwende concept of in gesprek komen over welke nieuwe retail businessmodellen inspirerend zouden kunnen zijn voor jouw winkel? Kom in gesprek.