CASE: MONOCHROOM ONTWERP

2 Posted by - 12 april 2021 - * Nieuws

Prikkels, prikkels. Ondanks de pandemie ons gebrek aan echt sociale contacten en onze huidhonger zijn we toch steeds vaker op zoek naar rust. Op zoek naar minder prikkels, dat zijn we wat mij betreft zeker als het gaat om een bezoek aan de kapper of schoonheidsspecialist. Even genieten van tijd en aandacht voor jezelf. Afschakelen van de dagelijkse hectiek.

Wat aan die behoefte aan rust een goede bijdrage kan leveren is de keuze voor een monochrome kleurenpalet in een fysieke ruimte. Weinig verschillende kleuren, wel voldoende contrast, tot op het kleinste detail doorgevoerd.

Maar ja, het moet niet saai worden. Bij onderzoek bleek namelijk dat de klanten van mijn klant veeleisend (herken je vast wel) en eigentijdse luxe gewend waren. Overwegend in de categorie ‘Eva Jinek’ type vallen zeg maar. Zie hier mijn vertaling van het onderzoek naar het ontwerp en de styling van haarstudio Picasso.

Mocht je er meer over willen weten. Zoek me op, ik vertel er graag over.

Wil je meer weten over de werking van kleur voor jouw winkel(concept) maar heb je weinig tijd? Bekijk hier de webinar ‘Kleur bekennen’ mogelijkheden.

Haarstudio Picasso Made: ontwerp en styling door RetailTheater