CASE: Dé Niet-Truttige Bruidswinkel

3 Posted by - 8 oktober 2019 - * Nieuws

ASSEPOESTER – Dé Niet-Truttige Bruidswinkel

Wij, van RetailTheater, komen het niet heel vaak tegen dat een van oorsprong fysieke retailer het online beter voor elkaar heeft dan in zijn stenen winkel. De online pay-off die bruidsmodedisrupter ‘Assepoester’ uit Arnhem, op zijn toekomstige klanten durft los te laten legt de lat meteen hoog: Zij zijn: ‘Dé Niet-Truttige Bruidswinkel’. 

Vraagstuk: ‘Ontwikkel en vertaal een passende, naadloze omnichannel strategie’

Onze opdracht is het creëren van een naadloze consumentenervaring voor de Assepoester klanten. Letterlijk alle kanalen waarvan Assepoester gebruikt maakt én relevante nieuwe kanalen moeten met elkaar worden uitgelijnd en gesynchroniseerd.

Omnichannel is een toverwoord voor veel retailers maar wie houdt zich hiermee echt professioneel bezig, zoals het concept van origine bedoeld is? Wie weet met alle activiteiten en strategieën van een merk niet alleen de klant centraal te stellen maar deze een stap verder te brengen tot fan en ambassadeur? Helaas nog bijna geen enkele retailer!

Onze aanpak

De omnichannelstrategie hebben we vormgegeven door zelf klantreizen te maken en uitgebreid te observeren hoe bestaande klanten reageren in alle kanalen. Door letterlijk objectief in de huid van de klant te duiken en te ontdekken hóe Assepoester online werkelijk het verschil maakt en te onderzoeken welk type klanten zij aan wenst te spreken.

Moodbord GLAM & reflection

Door middel van moodborden hebben wij onze opdrachtgever meegenomen in de gewenste sfeerrichtingen. Geen alledaagse sfeer en juist lekker over de top, schurend en verrassend. Dit is wat de klanten van Assepoester verwachten na de eerste online kennismaking.

In dit proces zijn we uitgekomen op ‘Fifty shades of Pink’. Eigentijds, vrouwelijk en door de sterke mix van kleuren zeker niet truttig te noemen. We hebben zorgvuldig gekeken naar de juiste modulaire aanpak om in de tijd, door middel van de inzet van ‘interieur-bouwblokken’ eenvoudig te kunnen veranderen en dus weten te verrassen.

Daarnaast hebben we ervoor gekozen om van de etalage een heus spektakel te maken. Wij horen je nu denken 😉 ‘Hé, dat is typisch! De etalage heeft toch volgens de Prikkel de Koopknop retailbijbel slechts 7 seconde de aandacht? En dat klopt, echter, Assepoester is voor wat betreft locatie nogal A-typisch. Hier komen dagelijks, binnen 24 uur, minimaal 75.000 mensen voorbij en zoveel passanten is een usp voor de retailer. Hoe hebben we dit spektakel in basis gerealiseerd? Door het inzetten van een dynamisch lichtplan dat per gekozen moment door de retailer zelf kan worden aangepast en de aandacht op de etalage weet te vestigen.

Het resultaat

Een etalage met daadwerkelijke stopkracht, minder handel, meer beleving, inspirerende wachtplekken voor meegekomen familie en vrienden van de bruid, instagrammable selfiespots voor de klant en haar gezelschap en een heus ‘Click & Collect’ afhaalpunt zodat je direct je trouwjurk mee naar huis kunt nemen. De eerste beelden geven alvast een inkijkje. Eén ding staat echter vast: Zelf de ervaring aangaan op locatie werkt nog veel beter. 

De reactie van de klant

‘Voor ons was het project met RetailTheater een reis die we echt sámen hebben ondernomen. Carin is net zo eigenwijs in haar ideeën als wij, waardoor we al pratende gauw op heldere ideeën uitkwamen. Ze snapte feilloos wat we bedoelden. RetailTheater kan daarbij snel schakelen, wat heel prettig werken is.’

– Eelco van der Bij | Eigenaar Assepoester Trouwjurken

De specialisten

Dankzij ons professionele team hebben we in korte tijd een uitzonderlijk resultaat kunnen neerzetten. Dit zijn de specialisten die betrokken zijn bij deze opdracht:

Carin Frijters l Regisseur van Winkelbeleving

Sara Caris l Retailarchitect

Nynke Ott l Retailstylist

Wil jij weten hoe dit zal werken voor jouw concept? Neem contact op met Carin Frijters, Regisseur van Winkelbeleving, voor een vrijblijvend, oriënterend strategisch gesprek.

Bel  me op 06 22991709 of mail naar carin@retailtheater.nl