Deelnemers over de stoomcursus

1 Posted by - 1 januari 2016 - Geen categorie, Stoomcursus

Reviews van deelnemers

Deze deelnemers gingen je voor in de stoomcursus RetailTheater. Wat hebben ze geleerd en ervaren?

 

‘De stoomcursus RetailTheater heeft mij zeker geïnspireerd. De cursus heeft mij een ’nieuwe bril’ gegeven om naar mijn dagelijks werk en werkomgeving te kijken. Tijdens de cursus heb ik verbeterpunten ontdekt die ik nu verder uit ga werken’

– Dorine van der Haas | Eigenaar Door’s Fashion

 

‘Na de stoomcursus RetailTheater heb ik zeker punten meegenomen en gebruik ik deze dagelijks. Vooral de vraag “hoe winkelt de klant” komt met regelmaat voorbij als ik tijdens mijn werk voor de wanden sta en door de winkels loop.’

– Jennifer Meindertsma | Visual Merchandiser Prénatal

 

‘De stoomcursus RetailTheater heeft mij weer doen inzien hoe belangrijk het is om je winkel er zo verassend en inspirerend mogelijk uit te laten zien. Door het juiste kleurgebruik en de manier van neerzetten van producten kan je de klant inspireren en verleiden.’

– Liesbeth Neve | Stylist Morres Wonen en Lifestyle.

 

‘Carin heeft ons tijdens de stoomcursus RetailTheater een inspirerende dag bezorgd en ons teruggenomen naar de beleving van de klant. De training vormt hiervoor een goede basis en is leerzaam en toegankelijk voor verschillende bedrijven.’

– Ingrid Rijssemus | Ondernemer Eringa Mode

 

‘Carin heeft mij tijdens de stoomcursus RetailTheater de tools gegeven om goed te bepalen op welke vlakken in de klantreis wij onszelf nog beter kunnen ontwikkelen. Eerder keek ik alleen naar wat wij zelf leuk vinden. Nu ben ik mij er meer van bewust me te richten op wat mijn klant het meest aanspreekt.’

– Kees de Mooij | Directeur/Eigenaar Kees de Mooij Fiets en Fitness B.V.

 

‘Als retailer moet je niet vanuit jezelf, maar vanuit de klant leren denken. De stoomcursus geeft hiervoor de juiste handvatten om dit te kunnen doen!’

– Jacky van de Pol | Eigenaar Home of Seasons

 

‘Door de Stoomcursus RetailTheater beseften wij dat we onze klanten nog beter in beeld konden brengen. Wat vindt de klant belangrijk? Wat zijn belangrijke waarden voor onze klanten? En hoe sluiten we daar als Wagenaar Mode op aan? Daar zijn wij nu mee aan de slag gegaan!’

Richelle Harberink | Stylist Wagenaar Mode

 

‘Je wordt beter bewust van jouw eigen ideeën en kwaliteiten en hoe je die kunt inzetten als onderscheidende factor’

– Glenn van Kerkvoorde | Artdirector Merkwijze retail-instore & packaging design

 

‘Een interactieve en verassende manier om jouw ideeën los te laten en met de frisse blik van andere deelnemers te kijken hoe het beter kan. De les is een hele fijne aanvulling op het boek en maakt de theorie heel tastbaar’

– Nynke van der Hoek | Stylist en designer van & Design

 

De show stelen doe je niet (alleen) met je producten, maar vooral met de presentatie ervan!

–  Maaike Steenkuyl | Eigenaar de Hibou

 

De stoomcursus was voor mij een geschikte manier om kennis te maken met de wereld van retailstyling en retailmerchandise. De trainingen vormen hiervoor een goede basis en zijn erg leerzaam en toegankelijk.

– Christel Matla | Interieurontwerper/stylist

 

Met mijn retail achtergrond maakte de stoomcursus veel los en begon mijn hoofd te borrelen met nieuwe ideeën om mee aan de slag te gaan. De klantreis was een toevoeging op mijn kennis en zeer leerzaam.

-Henriette Rietman | Docent creatief bij ROC Rijnijssel

 

Leerzaam en inspirerend. Een fijne praktische aanvulling op het boek!

-Karlijn Bielschowsky | Shopper Marketeer

 

De klantenrouting heeft ons goed geholpen om vanuit de klant te leren denken en verschillende routes op basis hiervan uit te schrijven. Dit is iets waar wij hard mee aan de slag zullen gaan.

Bart Hiemeleers, Sofie Hiemeleers en Jo Moors | Genker Tuincentrum, België

 

De laatste les van de stoomcursus was een inspirerende dag en de theorie met opdrachten zijn goed toepasbaar op de praktijk!

– Romy Groote Wolthaar | Visual merchandiser bij Auping

 

Inspirerend, spontaan, creatief en een heerlijke beleving. Je begint te borrelen. Echt genieten!

– Carolien Rutgers | Senior stylist en bloemist.

 

De stoomcursus heb ik als leuk en leerzaam ervaren. Je wordt terug naar de basis gebracht en leert te denken vanuit de consument in plaats vanuit jezelf.

– Jasmijn Alles | Stylist bij Auping

 

De schrijvers van het boek RetailTheater, Carin Frijters en Femke Cuijpers zijn echte experts in het veld en werken met hart en ziel om jou alles wat ze weten te leren. Ik bezocht les drie ‘Retailmerchandise’ en was echt blij weer wat nieuwe dingen geleerd te hebben. Carin en Femke kiezen zorgvuldig de locatie uit
en pe
r cursus voegt een expert zich bij het team. Na een korte theoretische introductie, werk je zelfstandig en ook in groepjes ter plekke aan de opdrachten. Dus de cursus is inderdaad zeer praktisch en ook zeer up to date. En het goede is: je kunt de nieuw geleerde informatie en vaardigheden meteen in de praktijk gaan toepassen.

– Iris Havekes | C-More, interieuradvies en blogger, specialist interieur, design, trends en kleur.

 

RetailTheater is een geweldig boek om te lezen voor iedereen die verknocht is aan retail. Extra stimulerend was de daarbij horende stoomcursus van in totaal 3 dagen. Ik heb deelgenomen aan les 3 ‘Retailmerchandise’. Een geweldig inspirerende dag dankzij Carin, Femke en Nynke. Heel waardevol was daarnaast de input van de medecursisten, allemaal professionals die hun werkomgeving naar een hoger niveau willen brengen.

– Helma van der Wilt | Recruiter bij PriKK Werk in Mode

 

Ik heb de eerste les ‘Klantreis en consument’ gevolgd. De opvolgende lessen ga ik later nog volgen. De speelse manier van theorie en praktijk sprak me in deze stoomcursus aan. De eerste les was voor mij waardevol. Het was voor mij een goed moment om de kernwaarden van onze startup nog eens onder de loep te nemen. Gelukkig kwamen ze overeen met hetgeen eerder door collega’s is vastgelegd.

– Bart Smarius | Category manager bij Dutch Independent Retail

 

Tijdens de stoomcursus word je uitgedaagd om je bedrijf opnieuw met een frisse blik te bekijken. Op die manier leer je je business doelgericht te onderzoeken om vervolgens in de praktijk het beste eruit te halen.

– Yvonne Rooding | Art & Design, beeldend kunstenaar.

 

Zelf de cursus volgen? Schrijf je in!

← Home