define('WP_AUTO_UPDATE_CORE', false);// This setting was defined by WordPress Toolkit to prevent WordPress auto-updates. Do not change it to avoid conflicts with the WordPress Toolkit auto-updates feature. RetailTheater | Case: The Glass Story

Case: The Glass Story

0 Posted by - 8 december 2015 - Cases, * Nieuws

Het was een kort lijntje: vanuit CF retail was Carin al betrokken als formulecoach bij Dutch Independent Retail. De vraag die daaruit voortkwam voor RetailTheater: hoe kunnen we met ons nieuwe optiekconcept The Glass Story de bezoekfrequentie verhogen, het verblijf verder veraangenamen en een duidelijke slag maken richting mode? Vanuit RetailTheater gingen we aan de slag vanuit onze drie-eenheid inspiratie, co-creatie en activatie.

Glass11

Inspiratie
Met uitgebreide moodboards brachten we een complete wereld tot leven die past bij de gekozen stijlgroepen. Wat inspireert hen? Wat vinden ze mooi? Waar omringen ze zich mee? Die visuele vertaling werd afgestemd met de opdrachtgever en gebruikten we als basis voor de uitwerking van het concept.

Glass4

 

Co-creatie
Samen met de opdrachtgever begonnen we een zoektocht naar de mogelijkheden. Verschillende opties werden uitgebreid besproken en we bepaalden de productdomeinen waarmee we actief aan de slag wilden. Op basis hiervan ontwikkelden we het concept Smaakmakers; cadeau voor een ander, cadeau voor jezelf.

Glass1


Activatie

Op basis van wat we leerden vanuit inspiratie en co-creatie, zorgden we voor de uitvoering. We selecteerden leveranciers en producten, deden suggesties met betrekking tot een passende prijscurve en gingen aan de slag met merchandise. Ook ontwikkelden we aanvullende presentatiedragers en een presentatieformat dat klanten nieuwsgierig maakt, de drempel verlaagt en verleidt tot aankoop. Daar hield het niet op. We zorgden ervoor dat iedereen op de winkelvloer vertrouwd raakte met de nieuwe werkwijze, zodat zij door en door het concept kennen en uit kunnen dragen.

De komende tijd blijft RetailTheater betrokken als creatieve coach bij het project.

Glass3

Over The Glass Story
De toekomst voor de opticien is een winkel waar je als klant graag even binnenloopt omdat er altijd wel iets te beleven of te vinden is: De opticien waar je nieuwe monturen vindt of op zoek gaat naar leuke passende accessoires. The Glass Story is zo’n opticien en vult dit gat in de markt met een uitgekiend retailconcept waarbij klanten en plezier centraal staan. The Glass Story sluit precies aan op de behoeften van de hedendaagse consument.

The Glass Story is ontwikkeld door Dutch Independent Retail, dochteronderneming van Optitrade Holding BV. Wil je meer weten over The Glass Story? Lees hier het verhaal van Optitrade.