define('WP_AUTO_UPDATE_CORE', false);// This setting was defined by WordPress Toolkit to prevent WordPress auto-updates. Do not change it to avoid conflicts with the WordPress Toolkit auto-updates feature. RetailTheater | Sneakerplatform Nike Unlaced

Sneakerplatform Nike Unlaced

1 Posted by - 2 maart 2018 - Retailevent

Nike – “Een ding dat alle vrouwen in sport verenigt zijn sneakers” De tofste schoenen zijn helaas vaak alleen maar in herenmaten verkrijgbaar of in een beperkt aantal kleuren. Nike wil dat veranderen.

Hoewel het merk altijd al een goed oog heeft voor vrouwen (bijvoorbeeld het concept 1 Reimagined) gaat het duidelijk nog een stap verder met de introductie van de eerste Nike Unlaced pop-up boetiek tijdens de Paris Fashion Week.

Nike Unlaced

Unlaced is een ode aan de vrouw, haast een liefdesbrief: een nieuwe ruimte specifiek gericht op vrouwenproducten als damessneakers en sportkleding én sportprestaties. Nike gebruikt het woord ruimte hier een beetje conceptueel. Het is immers niet alleen bedoeld voor vrouwen, maar eigenlijk voor alle enthousiastelingen die echt fan willen worden. Laat je inspireren.

Facts en figures   

Nike Unlaced wordt vanaf 27 maart wereldwijd uitgerold – online, met standalone winkels en met shop-in-shops in bestaande Nike Stores. De sneakercultuur wordt vooralsnog gedomineerd door mannen, maar Nike ziet daar verandering in komen. Vorig jaar haalde het bedrijf ruim 6,6 miljard dollar omzet uit de damescollecties. In 2020 moet dat zijn doorgegroeid tot elf miljard dollar

nike-unlaced-interior-locker- Retailtheatre

Quote Amy Motagne, vice president Nike Women

“We’ve been watching women over the last few years, talking to our consumers, and we’ve really seen [them] fuelling the sport and fitness lifestyle overall. From going for a run in the morning to going to a meeting and taking a yoga class in the afternoon, we’ve seen how sneakers really play into her lifestyle.”

NIKE_UNLACED_Interior_06_The1Reimagined_orig

Eigentijdse services

Naast gepersonaliseerde stylingsuggesties en extraatjes, zoals levering op dezelfde dag en exclusieve openingstijden voor VIP-leden, werkt Nike ook samen met vrouwelijke curatoren van over de hele wereld om producten te kiezen die in de verhalen en online worden gebruikt. Misschien herken je de eerste curator, i-D senior moderedacteur en straatstijlster Julia Sarr-Jamois.

Dit alles moet de verbinding en beschikbaarheid van sneakers voor vrouwen vergroten. “Leden hebben bijvoorbeeld de kans om met gaststylisten een-op-een afspraken te maken en hun selectie in een speciale verpakking mee naar huis te nemen.”

Nike-unlaced-interior RetailTheatre

Trendspotten en vertalen kun je leren! Ga je mee?                                                                                Wat kunnen we leren van andere concepten? De waarheid ligt immers op straat.                                       De nieuwe Retail Inspiratie Tour thema agenda staat boordevol kansen om mee op ontdekking te gaan en de inzichten te leren vertalen naar je eigen concept. Zo gaan we onder andere trendspotten tijdens de Salone de Mobile in Milaan in april. Kijk hier voor de mogelijkheden. Heb je persoonlijke wensen of ben je op zoek naar maatwerk voor je team neem dan contact op Carin Frijters 06 22991709 of via carin@retailtheater.nl