De Home & Gift Experience

1 Posted by - 7 september 2016 - * Nieuws, Retailstylisten

Home & Gift vakbeurs showUP
Als je helemaal up-to-date wil zijn op gebied van Home & Gift, dan mag je de vakbeurs showUP in Haarlemmermeer absoluut niet missen. Met een fijne balans tussen jonge ontwerpers, startende labels en bekende merken, ervaar je een blur vol groen, sieraden, stationery en giftboeken. Collectiespecialist Marloes van der Mispel laat je in deze blog zien wat haar hoogtepunten van showUP waren.

showUP foto1(Beeld: www.showup.nl)

Green revival
We kunnen er al even niet meer omheen: levend groen is niet meer weg te denken uit het retaillandschap. Een trend die eerst alleen te zien was in magazines wordt nu op de beurs uitgebreid vertegenwoordigd door merken als Bloomon, Green Life en Pika Plant. Naast deze groene merken vind je plant- en bloempotten in de meest uiteenlopende creaties van keramiek, glas, mandwerk en beton. Of je nu op zoek bent naar een pot voor een mini-cactus of een XL bananenboom, ze hebben het allemaal.

showUP groen marloes(Beeld: Marloes van der Mispel)

Back to basic met stationery
Social media is hot, maar stiekem blijven we houden van pen en papier. Schrijven is heel persoonlijk en stationery-merken hebben dit heel goed door. Bij zowel de specialisten Studio Stationery en Creative lab Amsterdam, als nieuwe merken zoals Monk & Anna, speelt stationery een belangrijk rol. Op de gehele beurs vind je een brede collectie van kleurplaten, boekjes, notitieschriften en travelbooks voor jong en oud.

showUP Stationery marloes(Beeld: Marloes van der Mispel)

Samen sta je sterker
Terwijl de ‘handel’ vroeger schimmig en niet transparant was, is samenwerken nu de sleutel tot succes. Tijdens showUP zijn veel interessante samenwerkingen te vinden. Zo is het Rilla go Rilla platform ontwikkeld voor jonge ontwerpers en merken. Ook werkt Urban Nature Culture samen met FABEL om producten uit de collectie samen te presenteren.

showUP samen(Beeld: www.showup.nl)

Kleur- en materiaaltrends
De belangrijkste kleur en materiaaltrends in producten zag je uiteraard uitgebreid terug. Koper heeft plaats gemaakt voor goud, ‘less is more’ krijgt een steeds grotere rol in productontwikkeling en transparantie is een must. Dit laatste zien we terug in de ontwikkeling dat ambacht steeds vaker hand in hand gaat met digitale technologie, zoals 3D printing.

showUP trends(Beeld: Marloes van der Mispel)

Een Home & Gift vakbeurs om in de gaten te houden
Als het gaat over Home & Gift, dan is showUP bij uitstek the-place-to-be. In twee dagen ben je weer helemaal bij als het gaat over de nieuwste trend en ontwikkelingen. De sfeer is ongelofelijk positief en is er genoeg te zien om naar huis te gaan met een hoofd vol inspiratie. Een onderscheidende factor volgens Marloes van der Mispel, omdat dit al jaren op de meest toonaangevende woonbeurzen ontbreekt.

Collectiespecialist Marloes van der Mispel
RetailTheater-specialist Marloes van der Mispel is een collectiespecialist met ruim twintig jaar ervaring als inkoop- en productmanager voor retailers en importeurs. Ze adviseert, inspireert en optimaliseert de inkoopafdeling om tot succesvolle, onderscheidende collecties en concepten te komen.