Prikkel de Koopknop

0 Posted by - 11 maart 2014 - Het boek RetailTheater

Nieuwe trends, cases, spelregels en tips voor retailen in 2020

prikkel-de-koopknopNa een uitverkochte eerste druk is in oktober de tweede druk van Prikkel de Koopknop gelanceerd. Deze geactualiseerde editie bevat maar liefst 20 nieuwe pagina’s en heel veel updates in bijna alle hoofdstukken: nieuwe trends, strategieën, spelregels, prikkelende cases en concrete tips en handvaten waarmee je aan de slag kunt. Een onmisbaar overzicht voor iedereen met een passie voor retailen.

Internet of niet, winkels zullen nooit uit het straatbeeld verdwijnen. Er zijn kansen genoeg voor retailers om ervoor te zorgen dat consumenten een voorkeur voor jouw winkel ontwikkelen en daar de portemonnee trekken. Auteur en retailadviseur Carin Frijters geeft in ‘Prikkel de Koopknop  kansen voor het fysieke winkelspel in 2020‘ de nieuwe spelregels aan die leiden tot meer omzet en rendement. Ze neemt de lezers – retailers, fabrikanten, formulemanagers, stylisten, designers, merchandisers en winkelpersoneel – mee op de ‘klantenreis’.

Van klant en concept tot retailstyling en retailmerchandise, alles komt aan bod. Met veel inspirerende voorbeelden en nieuwe tactieken om de consument te prikkelen en door de juiste inzet van retailtechnologie, instore communicatie, licht, kleur, geluid en geur legt Frijters duidelijk uit wat de wenselijke stappen zijn. Theorie en praktijk vullen elkaar aan, experts geven hun visie in praktijkcases, beelden laten ‘zien’ hoe de winkel van de toekomst eruit moet zien.