Mastercourse ‘De winkel als THEATER’

0 Posted by - 23 december 2015 - Geen categorie, Stoomcursus

Mastercourse ‘De winkel als THEATER’

Mastercourse-de-winkel-als-THEATER--710x415

De retailstylisten van RetailTheater hebben allemaal de mastercourse ‘De winkel als THEATER’ gevolgd. Wil je zelf een succesvol retailconcept neerzetten? Dat betekent continu je klant prikkelen en inspelen op snel veranderende omstandigheden. Hoe jij een onderscheidend concept kunt creëren voor jouw winkel of formule leer je in deze mastercourse.

Leer van de experts
Tijdens 10 bijeenkomsten leer je direct van  een gevarieerd gezelschap retailexperts over de verschillende aspecten van het ontwikkelen van een onderscheidend concept en het vertalen ervan naar de winkelvloer. Aan bod komen onder meer de veranderde consument en zijn koopgedrag, de klantenreis, het retailconcept en vooral ook de inzet van stimuli als retailtechnologie, instore communicatie, licht, kleur, geluid en geur – stimuli die de bewuste én onbewuste zintuigen prikkelen.

Je krijgt bruikbare tips en tricks en leert van de best practises die de experts met je delen. Natuurlijk ga je aan de slag met je eigen case. De mastercourse is gebaseerd op het gedachtegoed van ‘Prikkel de Koopknop’, geschreven door Carin Frijters, retailadviseur en oprichter van CF retail. Aan het eind van de mastercourse geef je een presentatie van jouw conceptkeuzes, weet je uiteen te zetten op welke visie je concept gebaseerd is en hoe je die vertaalt naar de winkelvloer.

Aan bod komen onder meer:

  • Welke trends liggen ten grondslag aan je concept?
  • De veranderde consument en zijn koopgedrag
  • Hoe koopt de zappende consument?
  • De koopbeslissing neem je niet met je hoofd!
  • Van winkelstraat tot kassa aanslag, wat maak je als klant mee?
  • Van retailconcept naar praktische invulling
  • De inzet van bewuste en onbewuste zintuiglijke stimuli, en het samenspel tussen deze stimuli, zoals retailtechnologie, instore communicatie, licht, kleur, materiaal, geluid en geur
Voor wie?
Deze mastercourse is bedoeld voor iedereen met een passie voor retail die onderscheid wil neerzetten voor zijn klanten: retailers, fabrikanten, formule- en marketingmanagers, shoppermarketeers, ontwerpers, visualmerchandisers, stylisten en alle andere winkelbouwers.

 

Klik hier voor meer informatie

Reviews deelnemers
Zij gingen je voor. Wat hebben zij geleerd en ervaren?

‘Tijdens deze Mastercourse komt het boek echt tot leven. Diverse experts, mensen met de kennis uit het boek, komen live hun kennis delen en je kunt zelf veel verdieping aanbrengen.’
Alexandra Kox- Rinner,  ‎Docent Small Business & Retail Management, Fontys Hogescholen

‘De mastercourse vond ik een zeer inspirerende en leerzame training. Deze training is direct toepasbaar in de praktijk en laat goed zien welke invloeden er allemaal zijn op een formule of winkelconcept. Verder word je snel meegetrokken in het enthousiasme van de verschillende experts en niet te vergeten de expertise en de passie van Carin zelf, die je graag persoonlijk ondersteunt bij jouw specifieke vraagstukken.’
Martijn Kip, Winkelspecialist formule ontwikkeling bij Praxis DIY

‘Leuke, inspirerende training met professionals, die ieder op hun eigen vakgebied wat in beweging zetten! En altijd op een unieke plek, waar veel te kijken en te leren is.
Anne de Kooter, Marketing & Sales Manager bij Dr. Hauschka Cosmetica  ‎

‘Wil je zelf ook weer even geprikkeld worden en op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen in retail, dan is de mastercourse Prikkel de Koopknop een goede start. Ik kijk na de mastercourse met andere ogen naar mijn winkel, kritischer. De experts van allerlei verschillende gebieden, zoals technologie, geluid, geur, kleur geven inzicht in de mogelijkheden en hoe je die kunt vertalen naar je eigen bedrijf. Ik ben er zelf erg op vooruitgegaan.’
Bianca Rosenboom, Senior Stylist Berden mode

‘De mastercourse lessen zijn op zichzelf al een innovatieve conceptbeleving. De wijze waarop de lesstof wordt gepresenteerd, de inspirerende omgeving waar deze vaak gegeven wordt, de wetenschappelijk kennis, deskundigheid en passie van de experts maken dat dit een ver boven de middelmaat uitstijgende retailexperience is.’
Karin Wessels, Marketingmanager Livera

‘Om mijn klanten nog beter te kunnen inspireren en adviseren in de huidige, snel veranderende markt heb ik de mastercourse ‘De winkel als theater’ gevolgd. Een feest der herkenning, inspiratie en inzichten. Vaak op verrassende locaties met gepassioneerde experts.’
Nynke Ott, stylist/ondernemer Etalageburo CreaVision

‘De mastercourse De winkel als THEATER daagt je uit om kritisch te kijken naar de fundering van je eigen concept. In de cursus worden alle elementen van een goed winkelconcept bij de kop gepakt. Dat stelt je in staat om zelf het hele concept te vormen, met alle benodigde elementen, op basis van weloverwogen (theoretisch) onderbouwde keuzes.’
Sietske van Geel, ‎Projectmanager retail Leger des Heils ReShare

Tijdens de voorgaande mastercourses hadden wij verder deelnemers van onder andere Sint Lucas, Fontys, Dr. Hauschka, Optitrade, Horizon College, Ippy Juwelier, Store3D, SPS BV, STIJL retail design en MBW architecten.

Voor meer informatie over de inhoud van de lessen mail info@cfretail.nl of bel 06 22991709.

← Home