Klantreis- en expert check-up

1 Posted by - 30 oktober 2018 - * Nieuws

Elke klant legt een reis af. Die reis begint al voordat er iets gekocht is, gaat verder tijdens de aanschaf en loopt ook daarna nog door. Samen vormen die stappen de klantreis ofwel customer journey. Tijdens de eerste ‘stappen’ laten klanten zich (bewust of onbewust) inspireren. Ze oriënteren zich en bekijken het product of de service. Dat kan op allerlei ‘plekken’: van Instagram tot woonbladen en van tv-programma’s tot ‘stenen’ winkels. Vervolgens wil de klant méér weten. Hoe komt het product uit de test? Hoe zit het met de prijs? En met de garantie? Waar is het te krijgen? Wat daarbij belangrijk is verschilt per product en per klant. Een stofzuiger mag mooi zijn, maar moet vooral goed stof opzuigen. Killer heels moeten er fantastisch uitzien. Maar als jij fantastische hakken verkoopt die ook nog eens je voeten sparen, is dat weer een uniek verkoopargument.

De klantreis en expert check-up

Bij de klantreis gaat het dus letterlijk om de contactmomenten -tijd tussen retailer en (potentiële) klant- en de verscholen kansen. Bij de klantreis en expert check-up kijkt de expert als het ware letterlijk door de ogen van jouw klant en ontdekt zo waar de kansen tijdens deze reis (voor/tijdens en na) liggen voor jouw concept. Het resultaat is een handzame en vooral praktische reportage waar je direct met aan de slag kunt. Hoe uitgebreid die rapportage is is geheel afhankelijk van jouw portemonnee en wensen.

Geïnteresseerd? Lees dan snel verder en ontdek de mogelijkheden:

Aanpak BASIC klantreis en expert check-up

  1. Globale analyse voor
  2. Eerste stijlgroep analyse. Waar ligt de focus binnen de klantgroepen?
  3. Nadruk op analyse tijdens. Bezoek aan fysieke winkel van maximaal 3 uur. (maximaal 4 A4’s)
  4. Globale analyse na

RESULTAAT

Een praktische rapportage – van maximaal 8 A4’s- met een overzicht aan kansen en direct bruikbare tips. Voor deze BASIC klantreis en expert check-up betaal je slechts 495,- euro excl. btw en reiskosten.

Naast deze optie zijn er afhankelijk van je wensen en portemonnee uitgebreidere maatwerk analyse mogelijkheden. Interesse in deze mogelijkheid of nieuwsgierig naar de uitgebreidere versies. Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden door te mailen met carin@retailtheater.nl of te bellen met 06 22991709.