define('WP_AUTO_UPDATE_CORE', false);// This setting was defined by WordPress Toolkit to prevent WordPress auto-updates. Do not change it to avoid conflicts with the WordPress Toolkit auto-updates feature. RetailTheater | InspiratieFlash! Let’s get virtual!

InspiratieFlash! Let’s get virtual!

1 Posted by - 21 februari 2017 - * Nieuws, Geen categorie

Wij zeggen altijd, voer een show op en maak een theater van je winkel. Met de komst van virtual reality (VR) en augmented reality (AR) is die mogelijkheid er nu meer dan ooit! (Wat? VR en AR? Geen zorgen, we leggen het hier voor je uit)Door de virtuele wereld ben je niet gebonden aan de grenzen van je eigen winkel: letterlijk geen show is te gek. Een spannende tijd dus! Er gebeurt al veel, maar we kunnen de komende tijd nog meer verwachten van VR en AR. En dit zal waarschijnlijk sneller gaan dan we nu kunnen bedenken. Hieronder een aantal voorbeelden die ons zijn opgevallen. Wij zijn benieuwd naar de toekomst en houden je natuurlijk op de hoogte!

Wat wil de klant?
Oké, dus VR en AR bieden jou als retailer de mogelijkheid een show te creëren voor je klanten. En hier liggen kansen. Zeker bij de moeilijke doelgroep van generatie Z (tussen de 13 en 17 jaar oud). Uit onderzoek van Sonar blijkt dat zij op zoek zijn naar entertainment: wel 80% zou sneller een winkel bezoeken als VR of AR daar aanwezig zijn. Dit is hun taal. Zij snappen dit! Veel kansen om de millennial in de fysieke winkel te bereiken dus.

IF_VRTopshop_WP(Bron: The BWD)

Test je meubels thuis 
Bol.com lanceert als pure online player in samenwerking met 3D room designer Amikasa een nieuwe augmented reality app. Test met de app eerst hoe die nieuwe kast in jouw kamer zou staan. De online webwinkel geeft je de mogelijkheid de meubels toch eerst ‘fysiek’ te zien voordat je ze aanschaft. Zo kan je dus vanuit je luie stoel een nieuwe stoel in jouw woonkamer projecteren. Staat hij goed? Direct bestellen!

IF_Bolcom_WP(Bron: Bol.com)

Een Ford-studio zonder auto’s
Een branded experience studio. Zo noemt Ford haar nieuwste virtual reality lab in Manhattan New York. Hier kom je niet alleen een kijkje nemen, hier leer en co-creëer je door VR. Je zet dus niet zomaar een gele Mustang in elkaar, je doet dit bovenop het Empire State Building! Niets is te gek. Deze hele studio ademt experiential retail. Goede storytelling versterkt hier echt de klantreis. Je verlaat de studio met een wow-gevoel. En juist dát zorgt voor het activeren van de koopknop. Klik hier en bekijk de hele studio.

IF_FordHub_WP(Bron: PSFK)

Het kan altijd groter
Voor winkelgebied Covent Garden in Londen was één winkel niet groot genoeg, maar werd direct het hele gebied aangepakt. Benieuwd hoe dit eruit zag? Lees hier snel verder.

De paniekstrategie van Blokker

De Volkskrant plaatste een artikel over de verschillende reorganisaties van Blokker Holding. Is Blokker nog op tijd? En zijn de veranderingen wel zo positief? Ook de visie van Carin werd gevraagd. Zij is van mening dat Blokker behoefte heeft aan een meer ‘vrouwelijke’ winkelindeling. Lees hier het artikel. Wil je weten wat ze daar exact mee bedoelt neem dan vrijblijvend contact op met Carin door te mailen naar carin@retailtheater of te bellen met 06-22991709.

IF_Blokker_WP(Bron: de Volkskrant)