define('WP_AUTO_UPDATE_CORE', false);// This setting was defined by WordPress Toolkit to prevent WordPress auto-updates. Do not change it to avoid conflicts with the WordPress Toolkit auto-updates feature. RetailTheater | InspiratieFlash: blurring

InspiratieFlash: blurring

1 Posted by - 22 september 2016 - * Nieuws, Geen categorie

RetailFlash: blurring, als alleen retail niet meer werkt…

Een fysieke winkel onderscheidt zich van een webshop door een winkelbeleving te creëren. Hoe maak je als retailer van jouw winkel een theater en verras je de consument? Door jouw expertise te mixen met een andere discipline. Blurring is op dit moment het toverwoord in de retail. Wat ooit begon als een winkeluitbreiding van tankstations, is nu doorgegroeid tot de meest uiteenlopende samensmeltingen van branches.

Moleskine café
Met een fanatieke community rondom de notitieboeken en (bullet)journals van het merk Moleskine, was de opening was het eerste Moleskine café in Milaan slechts een kwestie van tijd. Het doel van dit café: jouw creativiteit weer een boost geven. Doe inspiratie op in de kunstgalerie, leer de nieuwste schrijf- en tekenstijlen in de bibliotheek en digitaliseer ter plekke al jouw creaties met de Smart Writing Set.

moleskine-cafeBeeld: www.retail-focus.uk

X BANK meets IKEA
Luxury brand X BANK zoekt continu de grenzen op tussen art, design en fashion, maar de blur met IKEA overtrof alle verwachtingen. X BANK gaf podium aan de limited collecties van IKEA in samenwerking met modeontwerpers Katie Eary en Walter Van Beirendonck. Deze blur tussen mode en wonen is zo uniek, dat de collecties tijdens de introductie bij X BANK al waren uitverkocht. Net als IKEA werkt ook H&M regelmatig samen met modeontwerpers voor limited collecties.
 ikea-x-bankBeeld: ontwerp van Katie Eary, www.curbed.com

Service to the max
Een inspirerend voorbeeld buiten de retailbranche komt van Zuko Amsterdam. Eenmaal binnen bij dit woon- en werkhotel hoef je de deur niet meer uit. Van een bar en dakterras tot een gym en game room, je wordt er in elke behoefte voorzien. Neem je smartphone en laptop mee, bestel je favoriete drankje en geniet van echte luxe.

zukoBeeld: www.livezoku.com

Street boutique experience
Als opvolger van de Boxpark in Londen, heeft België nu haar eigen zeecontainer pop-up village. Met een frisse blik op gebiedsontwikkeling brengt Convoi jonge ondernemers en grote merken samen onder één dak. De kennis en ervaring van grote merken gecombineerd met de creativiteit van jonge spelers stimuleren een interessante kruisbestuiving tussen fashion, food, design en cultuur.

convoiBeeld: www.fashionunited.be

Geen doel, maar een middel
Door meerdere branches onder één dak samen te brengen, geef je de consument een reden om uit zijn luie stoel te komen. Blurring is één van de manieren om de consument te verassen. Wees echter altijd kritisch in de keuzes die je maakt. Zijn de partijen met wie je wil samenwerken van toegevoegde waarde op jouw winkelconcept? Is het antwoord ‘nee’, dan loop je het risico de plank mis te slaan.