Blog: denk problemen om naar ideeën

0 Posted by - 1 december 2015 - * Nieuws, Retailstylisten

Op het Future Green City evenement sprak innovator Daan Roosegaarde over problemen, ideeën en de creatieve en gedurfde manieren waarop je die omzet naar waardevolle concepten. Zijn visie is goed toe te passen op de concurrentie van online shops waar fysieke retailers mee worstelen, schreven we in ons laatste artikel Link. Hier delen we twee video’s van prachtige oplossingen die het product zijn van het MAYA-principe (Most Advanced, Yet Acceptable).

De Lotus Dome

De Lotus Dome is één van Roosegaardes bijzondere lichtprojecten. Door middel van ‘smart foil’ opent het kunstwerk zich bij menselijke interactie en krimpt het weer als er geen mensen in de buurt zijn. Op deze manier verandert de lichtindeling van de omliggende ruimte met een simpel handgebaar. Het kunstwerk is oorspronkelijk gemaakt om meer bezoekers te trekken naar een kerk in Lille, wat met succes gelukt is.

Amazon Books

’s Werelds grootste online leverancier Amazon gaat offline met deze boekwinkel. Door slim met big data van consumenten om te gaan, vertaalt dit omnichannel concept zich naar gezellige zithoekjes en de authentieke geur van papieren bladzijdes.

Wil jij je nu ook leren hoe je je met leuke, simpele manieren kan onderscheiden van (online) concurrentie door het maken van theater in je winkel? Lees dan ons boek RetailTheater waarin we tal van praktische tips geven die jou hier zeker bij gaan helpen (klik hier voor een preview!). Direct leren van experts? Schrijf je dan in voor de driedaagse stoomcursus RetailTheater die op 26 januari van 2016 van start gaat.

← Home