define('WP_AUTO_UPDATE_CORE', false);// This setting was defined by WordPress Toolkit to prevent WordPress auto-updates. Do not change it to avoid conflicts with the WordPress Toolkit auto-updates feature. RetailTheater | Informatie Stoomcursus

Informatie Stoomcursus

1 Posted by - 1 september 2016 - Retailstylisten

In slechts drie lessen op naar maximale winkelbeleving

Veel retailers vragen zich af: is er toekomst voor de winkel in het straatbeeld? Het antwoord is een volmondig ja. Als je tenminste het verschil maakt. De praktische stoomcursus die hoort bij het boek RetailTheater helpt daarbij. De auteurs van het boek en retailspecialisten leren je met relatief eenvoudige ingrepen van een winkel een ontmoetingsplaats te maken waar jouw klanten graag regelmatig terugkomen.

INHOUD
stoomcursusDe stoomcursus kan zowel in een 3-delige cursus als in losse lessen worden gevolgd. De lessen zijn direct toepasbaar en lekker interactief. Je mag zelf volop aan de slag met (als je wilt) je eigen winkel als voorbeeld. Je werkt regelmatig in teams, want niet alleen van de docenten kun je veel opsteken, maar vooral ook van elkaar. Praktijkcases die de cursisten zelf aandragen worden regelmatig als voorbeeld gebruikt.

De onderdelen die tijdens de stoomcursus worden behandelt zijn:

  • Wat je moet weten van klanten.
  • Welke stijlgroepen horen bij jouw winkel en wat betekent dit voor jouw winkelformule?
  • De basisbeginselen van de klantreis.
  • De klantreis check-up inzetten voor je winkel. Hoe doe je dat?
  • Je winkel eenvoudig indelen en veranderen. Hoe doe je dat? Aan de slag met zones, vlekkenplannen en layouts.
  • Hoe werken zichtlijnen, hotspots en focuspunten in de praktijk? Vanuit de klantreis aan de slag met je merchandise en instore communicatie.
  • Zelf aan de slag met presentatiedragers en -technieken!

DE LESSEN

Les 1. Consument (stijlgroepen en klantreis)

De hedendaagse consument wil telkens weer opnieuw verrast worden. Voor je aan de slag gaat met het ‘programmeren’ van  juiste beleving, moet je weten wie je doelgroep is. Tegenwoordig delen we consumenten steeds minder vaak in op basis van feitelijke kenmerken zoals leeftijd, woonplaats en opleidingsniveau, maar op basis van wat ze belangrijk vinden in het leven. Het gaat over levensstijl smaak, over waardes en dat soort zaken. Deze eerste les gaan we dieper in op hoe je helder in beeld krijgt voor wie jij aan de slag gaat. Ook kijken we naar de klantreis. Waar zoekt jouw klant inspiratie? Waar moet je te vinden zijn? Welke service verwachten ze op welk moment?

Les 2. Retailstyling (winkelontwerp)

De manier waarop jij je winkel indeelt, is ontzettend belangrijk. Het bepaalt hoe klanten zich langs jouw producten bewegen. Tegelijkertijd zijn er in iedere winkel vaste plekken waar mensen zich op een bepaalde manier gedragen, of waar ze zich van nature naartoe bewegen. Met retailstyling leer je niet alleen hoe dat werkt, je leert bovendien hoe jij je klant kunt sturen. We gaan dieper in op winkelzones (denk aan passen, wachten voor een kassa of op een andere plaats, hoe ga je om met click & collect?) en hoe je dit vertaalt naar een goede layout waarmee je direct aan de slag kan. Ook leer je hoe je rekening houdt met zichtlijnen en hotspots en hoe je deze goed inzet.

Les 3. Retailmerchandise door merchandise-experts

Zodra je weet hoe je winkel eruit ziet, is het tijd om na te denken over de manier waarop je jouw producten presenteert. Hoe je dat het beste kunt doen, hangt voor een groot deel af van de stijlgroep(en) die je bedient. Spelen je producten de hoofdrol, of is jouw manier van presenteren zelf ook een belangrijk element in jouw theater? Hoe bouw je een presentatie op en hoe ga je om met hotspots, die plekken in je winkel die extra omzet kunnen leveren?

VOOR WIE?
Voor interieurstylisten die graag in retail aan de slag gaan en voor iedere retailprofessional, van winkelier tot brand manager en van stylist tot verkoopmedewerker.

DE DOCENTEN
De lessen worden verzorgd door Carin Frijters of Femke Cuijpers, auteurs van het boek RetailTheater. Ze werken in combinatie met een retailexpert uit de praktijk, een deel van hen kwam ook al in het boek aan het woord.

DATA
Voorjaar 2017
Op maandag 23 januari, 13 februari en 27 februari 2017 van 10.00 uur tot 17.00 uur op verschillende inspirerende locaties in Nederland.

KOSTEN
De kosten voor de volledige 3-daagse cursus RetailTheater bedragen €745-.
De lessen van de stoomcursus zijn ook los te volgen en kosten €295,- per les.

Beide opties zijn inclusief het boek RetailTheater (t.w.v. €29,-), een digitale hand-out, koffie, thee, koek en een overheerlijke lunch op een ludieke locatie.

AANMELDEN 
Stuur een mail naar info@retailtheater.nl om je aan te melden. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

LESMATERIAAL
Zodra je je hebt aangemeld ontvang je een exemplaar van het boek RetailTheater – het praktische vervolg op Prikkel de Koopknop ter waarde van 29,- euro geheel gratis. Voorafgaand aan de les ontvang je ter voorbereiding een praktische lesbrief en na afloop van iedere les een digitale hand-out van de behandelde lesstof. Zodat je ook terug thuis eenvoudig aan de slag kunt. Voor koffie, thee en lunch wordt gezorgd.

EXTRA LOCATIE
Deze praktische training is zeer goed op locatie van retailers te verzorgen. Mocht u interesse hebben, neem dan contact op met Carin Frijters of Femke Cuijpers.

← Home