define('WP_AUTO_UPDATE_CORE', false);// This setting was defined by WordPress Toolkit to prevent WordPress auto-updates. Do not change it to avoid conflicts with the WordPress Toolkit auto-updates feature. RetailTheater | Extra! Euroshop 2017: de highlights

Extra! Euroshop 2017: de highlights

1 Posted by - 9 maart 2017 - * Nieuws, Geen categorie

Euroshop is dé retail beurs die je niet mag missen. Dit jaar was de beurs van 5 tot en met 9 maart in Düsseldorf. Met in totaal bijna 2.400 exposanten uit ruim 60 landen en ruim 100.000 bezoekers in vijf dagen was dit de grootste editie ooit. Natuurlijk waren onze RetailTheater-experts er ook bij.

De beurs wordt groter en groter. In de 18 hallen vond je 7 verschillende belevingswerelden. Elke wereld toont een ander thema. Zo vond je hier Pop Marketing, Retail Technology, Visual Merchandising, Lightning en Shop Fitting & Store Design. Heb je de Euroshop gemist? Wij hebben onze highlights voor je op een rij gezet.

De keuze is reuze: de allernieuwste mannequins
Hans Boodt heeft goed begrepen wat de behoefte van de retailer van nu is. Ben je op zoek naar levensechte mannequins, hippe eggheads, mannequins uitgevoerd in extreem mooie materialen, toffe prints of maatwerk? Dan kun je hier terecht. En alsof dat nog niet genoeg is, laat je hier nu je eigen mannequins ontwerpen. Een 3D-printer print een mannequin die naadloos past bij jouw concept. Want alleen zo ben je écht uniek.

IF_Euroshop_HansBoodt3D_WP

Het 3D-lab van Hans Boodt was tijdens Euroshop live te bewonderen; gewoon als proef of om direct te gebruiken. Links worden de duurzame etalagefiguren geprint.

IF_Euroshop_HansBoodt_WP

Prachtige stoffen en dessins vielen op bij de nieuwste mannequins van Hans Boodt. Zachte materialen vormen een contrast met hardere materialen. In de afwerking wordt gebruik gemaakt van luxe materialen.

IF_Euroshop_mannequin4_WP

Natuurlijk was niet alleen Hans Boodt aanwezig. Taupekleurige mannequins met stoffen lijven en houten beweegbare armen zagen we meerdere keren terug, zoals rechts bij Atrezzo. En eggheads blijven de trend.

IF_Euroshop_Mannequin3_WP

Wat viel retailstylist Nynke Ott op? “Naast de vele egg-heads zag ik bij een aantal mannequins dat het gezicht juist terug is. De ogen zijn nog wel gesloten. Daarnaast waren er weer meer figuren gegroepeerd in repeterende houdingen.”

IF_Euroshop_mannequin5_WP

Gesloten ogen waren ook te zien bij de mannequins van Window France.

Breng je producten echt tot leven

IF_Euroshop_Philips_WP

Philips zet in op dynamische verlichting. Hier worden wij blij van gezien de toenemende flexibiliteit binnen winkellayouts. Laat jouw product op elk moment en op elke plaats in het juiste licht zien!

Dynamische visuals

IF_Euroshop_KENDU_WP

Bij KENDU zagen we een bijzondere wandvisualisatie: de flowbox. De foto op de achterwand komt echt tot leven met bewegende elementen zoals silhouetten van haaien. Een innovatieve manier om jouw product te voorzien van een steeds wisselende omgeving. Als jouw display zo geen eye-catcher is?

Eén duidelijke kleur

IF_Euroshop_DWD_WP

De stand van DWD-concepts koos voor gebruik van techniek, licht-effecten en zwart-wit versus één monokleur. De keuze voor felrode highlights werkt hier echt als een trigger.

Snel en betaalbaar

IF_Euroshop_ProcedesChenel_WP

Mini-meubels en props van papier hadden de hoofdrol bij Procédés Chenel. Dit is een super betaalbare manier om eenvoudig 3D-achtige vormen te creëren en je winkel er steeds anders uit te laten zien.

Flexibeler dan flexibel: de nieuwste presentatiedragers

IF_Euroshop_CreativeHooks_WP

Dit zijn de flexibele presentatiedragers van Hooks Creative. Een tas presenteren in plaats van een schoen? Je past deze merchandise tools snel en gemakkelijk aan.

Een duidelijk statement

IF_Euroshop_Serafini_WP

Bijna 80 procent van de zintuiglijke beleving gaat via de ogen. Serafini heeft dit goed begrepen en maakt slim gebruik van kleurcontrasten in haar presentatie. Ze maken hierdoor op deze Euroshop een duidelijk statement!

Als de schoen past

IF_Euroshop_GenesisVoetHak_WP

Handig! De voeten van de Genesis mannequins zijn voorzien van een hak. Zo heb je nooit een probleem met niet passende schoenen.

Meer weten?
Geinspireerd door onze Euroshop highlights? Neem vrijblijvend contact op met ons door te mailen info@retailtheater of bellen met Carin Frijters 06-22991709.

Gemotiveerd om zelf aan de slag te gaan?
Wil je meer weten over hoe kleur en materialen jouw winkelconcept kunnen versterken? Of hoe je met jouw productpresentaties meer omzet realiseert? In het najaar 2017 starten wij opnieuw met een nieuwe praktische stoomcursus RetailTheater. Wat je daar kan verwachten? Hieronder een korte review van een deelnemer.

‘Carin heeft mij tijdens de stoomcursus RetailTheater de tools gegeven om goed te bepalen op welke vlakken in de klantreis wij onszelf nog beter kunnen ontwikkelen. Eerder keek ik alleen naar wat wij zelf leuk vinden. Nu ben ik mij er meer van bewust me te richten op wat mijn klant het meest aanspreekt.’
– Kees de Mooij | Directeur/Eigenaar Kees de Mooij Fiets en Fitness B.V.

Wacht dus niet en schrijf je in! 

IF_Merchandise_Stoomcursus_WP