define('WP_AUTO_UPDATE_CORE', false);// This setting was defined by WordPress Toolkit to prevent WordPress auto-updates. Do not change it to avoid conflicts with the WordPress Toolkit auto-updates feature. RetailTheater | Case: Chase Concept Store

Case: Chase Concept Store

3 Posted by - 2 februari 2018 - * Nieuws, Cases

Chase Concept Store als voorbode op nog grootse plannen

Chase heeft grootse plannen. Zo verhuist de modeketen in 2019 met een uitgebreide winkelformule naar het nieuwe winkelcentrum dat gebouwd zal worden op het Deltaplein in Kijkduin. Chase geeft daarvan alvast een voorproefje met de gloednieuwe Chase Concept Store, die in december 2017 werd geopend. RetailTheater werd gevraagd om dit concept te ontwikkelen en te activeren. De Chase Concept Store wil inspireren en verwonderen zowel on- als offline. Dit laatste doet ze door regelmatig events te organiseren. De concept store laat de highlights van de Brooks retro lifestyle collectie zien en er staat een personal shopper voor de klanten klaar. Het aanbod bevat bovendien inspirerende lifestyleproducten en in het Chase Café bereidt een barista heerlijke, verse koffie of échte thee met een brownie voorzien van zeezout. En binnenkort wordt daar een terras aan toegevoegd. Lees hier hoe we deze case aanpakten.

Hoe hebben wij het verschil gemaakt?
1. Klantgroepen scherp in beeld en elke groep een eigen belevingswereld
Wil je echt het verschil maken voor je klant, dan moet je scherp op je netvlies hebben voor wie je dat doet. Wij brachten de klantgroepen uitgebreid in kaart en visualiseerden bij elke klantgroep een eigen wereld. In totaal zijn er drie belevingswerelden gecreëerd voor drie verschillende persona’s; de sportieve Evelien die kiest voor kleding met een knipoog, de no-nonsens, tikkie urban Ralf en Wendy die net even vaker kiest voor luxe en graag geniet van haar thee in het Chase Café.

_DSC8017

2. Kleur-, vorm- en materiaalkeuzes bij de gedefinieerde klantgroepen
Voor elke klantgroep hebben we een wereld gerealiseerd, die qua sfeer en beleving naadloos aansluit op de klantgroep en het merk Chase Concept Store. Naast moodboards en schetsen per klantgroep en bijbehorende belevingswereld werkten we een masterplan voor vorm, kleur en materiaal uit.
Zo hebben wij in het Chase Café bewust gekozen voor een stoere materialisering met het oog op wachtende mannen. De paskamers in de diverse werelden zijn ruim van opzet en voorzien van diverse prints op de wanden.

3. De winkel in één oogopslag overzien
Wat Chase Concept Store bijzonder maakt, is dat je bij binnenkomst de hele winkel in één oogopslag kunt overzien. Misschien is het wel de enige conceptstore van Nederland met een ‘winkelkuil’. Overigens betekent dat een uitdaging voor de het creëren van de juiste flow. Over ieder hoekje moet meer dan ooit worden nagedacht. Net als de positie van de pasruimtes, de kassa, het Chase Café en de producten passend bij de verschillende klantgroepen.

_DSC7972

Logo Chase Concept Store

4. Logo en huisstijl
Het nieuwe logo, een liggend lemniscaat (het symbool voor oneindig), is het nieuwe beeldmerk voor de Chase Concept Store.

_DSC8036

5. Chase Café
Hoe langer de verblijfsduur in de winkel, des te groter de kans op aankopen. Dat maakt het verblijf al snel nog aangenamer. Vandaar dat Chase Café wat ons betreft een logische keuze was. Direct bij binnenkomst, sterker zichtbaar van buitenaf, maak je kennis met het Chase Café. De geur van gemalen koffiebonen komt je tegemoet als je binnenstapt. En ideaal voor mannen die geen zin hebben om te shoppen. Weinig tijd, dan is er uiteraard ook coffee on the go.
RetailTheater dacht ook mee over de vertaling van het Chase Concept Store concept naar het café.

6. Services
In de concept store staat een personal shopper voor de klanten klaar. Daarnaast gaat Chase in de concept store de samenwerking aan met vooruitstrevende ontwerpers. Zo zijn er events waar ontwerpers hun unieke collecties presenteren. Speciaal voor de feestdagen heeft Chase een cadeauservice in het leven geroepen. Niet alleen om iemand een onvergetelijk cadeau te schenken, maar net zo goed voor klanten die zichzelf bijzonder willen voelen.

chase 9

Het resultaat
Van idee tot eindresultaat is de Chase Concept Store in slechts 8 weken tijd getransformeerd. Letterlijk van inspiratie tot activatie. En de reactie van de klant is zeer positief:

‘In deze tijd waarin alles razendsnel verandert, is brede retailkennis noodzakelijk. Carin weet de complexiteit van technologische en demografische ontwikkelingen en de behoeften van de consument te vertalen in een onderscheidend concept dat zowel nu als “The day after tomorrow” stevig staat! Haar enthousiaste en gedreven aanpak heeft ons zeer verrassende en positieve resultaten opgeleverd, waarin de beleving van de consument altijd centraal staat!’

– Volker Vedder | Ondernemer Chase Concept Store

Chase IG

Hoe hebben wij dit gedaan?
Onze aanpak bestaat uit onderstaande vier stappen. Bij Chase Concept Store hebben wij de volgende  onderdelen van die stappen aangepakt:

RetailTheater 4 stappen model _ Chase

De specialisten
Dankzij ons team hebben we in 8 weken tijd dit mooie resultaat kunnen neerzetten. De specialisten die betrokken waren bij deze opdracht:
Carin Frijters | Regisseur van Winkelbeleving
René Klarenaar | Retailarchitect
Krystel Sprietsma | Instore communicatie specialist                                                                                              Anuschka Odau | Social media en productfotografie

Wil je meer weten wat RetailTheater voor je kan betekenen?

Zelf aan de slag

  • Het boek RetailTheater bestellen
  • De allernieuwste druk van het boek Prikkel de Koopknop bestellen

Training

  • Kiezen voor de praktische Stoomcursus RetailTheater
  • Meer weten over de Mastercourse ‘De winkels als THEATER’ (voor de pro’s)

Praktisch advies op maat
Een klantreis check-up aanvragen of direct aan de slag met het ontwikkelen van een geheel nieuw concept, een pop-up winkel of een praktische restyling? Carin Frijters gaat graag verder in gesprek. Neem rechtstreeks contact met haar op via carin@retailtheater.nl of door te bellen met 06 22991709.