Case: Eet & Gerei

3 Posted by - 26 april 2017 - * Nieuws

Van tankstation naar een gezellige eetwinkel

De petrol wereld ondergaat een behoorlijke verandering. Steeds meer auto’s rijden op elektra en voormalig tankstations krijgen dus een andere rol. Leverancier Lekkerland heeft dit goed in de gaten en ging aan de slag met de ontwikkeling van een volledig nieuw gemaks-concept dat nu al gezien mag worden als een groot succes.

Samen gingen we aan de slag met de volgende vraag:

Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de shop gezien wordt als een destination om de verblijfsduur te verbeteren ten opzichte van de reguliere tankstations?

Hoe hebben wij het verschil gemaakt?

1. Extreem korte en krachtige aanpak
Met slechts drie weken de tijd hebben we een globale analyse gemaakt van de diverse beschikbare onderzoeken. Hierbij hebben we ook gekeken naar de gewenste klantprofielen en samen met de klant keuzes gemaakt over passende stylingselementen. Ondanks de korte tijdsduur hebben we ervoor gezorgd dat het interieur tot leven gebracht werd en voorzien werd van een eigen karakter. Een geheel eigen identiteit van het merk Eet&Gerei. Waarbij de aandacht voor verblijfsduur centraal staat.

Case_eetengerei_schets

2. Laat de producten de held zijn
In de instore communicatie is duidelijk gekeken naar activatie door inzet van storytelling. We hebben ervoor gekozen de verse producten echt de held te laten zijn. De klant wordt hier verleid door overdaad en verassing: alle zintuigen worden geprikkeld. Belangrijk is ook de aandacht voor service, zoals het aanbieden van een Bubble & Stitch mogelijkheid.

EetGerei2 kopie

Het resultaat
In drie weken tijd is het tankstation getransformeerd. Door het activeren van een eigen zintuiglijk profiel heeft Eet & Gerei een compleet eigen karakter gekregen. De aanwezigheid van kwalitatief vers doet het goed, maar ook de verpakte voedingsproducten en cadeautjes scoren. Onder de klanten leek het woord ‘gezellig’ in de eerste weken bijna een trending topic. Dat dit positief is voor de verblijfsduur mag duidelijk zijn!

Carin Frijters en haar RetailTheater artiesten hebben ons eerste eetwinkel concept een echte ziel gegeven. Zij gebruikt het recept voor beleving en kent het geheim van de chef!

– Freek van Beek | Directeur inkoop & category management Lekkerland

EetGerei1 kopie

Hoe hebben wij dit gedaan?
Onze aanpak bestaat uit onderstaande vier stappen. Bij Eet&Gerei hebben wij de volgende onderdelen aangepakt:

EetenGerei_stappenplan2

De specialisten
Dankzij ons team hebben we in 3 weken tijd dit mooie resultaat kunnen neerzetten. De specialisten die betrokken waren bij deze opdracht:

Carin Frijters | RetailTheater Regisseur
Saskia Hogevonder | Retailstylist
Mirjam du Maine | Retailstylist
Krystel Sprietsma | Retailstylist
Anne Witten | Retailstylist

Wil je praktisch advies op maat? Een klantreis check-up aanvragen of direct aan de slag met een van onze retailstylisten? Carin Frijters gaat graag verder in gesprek. Neem rechtstreeks contact met haar op via carin@retailtheater.nl of door te bellen met 06 22991709.