De consument koopt onbewust

0 Posted by - 9 maart 2014 - Stoomcursus

RetailTheaterOnze bewustheid van denken en handelen is veel minder groot is dan wij willen geloven. Er zijn zelfs onderzoeken waaruit blijkt dat er geen vrije wil te koppelen valt aan bewuste denkprocessen.
Beslissingen, ook aankoopbeslissingen, nemen we vaak intuïtief. Dachten we dat de boodschappenlijstjes en vooraf genomen aankoopbesluiten heilig waren, onderzoek leert dat we ondanks onze voornemens 70 à 80% van de aankoopbeslissingen op de winkelvloer nemen. Onderzoek leert ons ook dat ons koopgedrag vooral wordt gestuurd door systemen diep in de hersenen, die wij de koopknop noemen. De specialisten van RetailTheater zijn getraind volgens het gedachtegoed van Prikkel de Koopknop. Zij weten als geen ander hoe je zintuiglijke stimuli kunt inzetten om de consument bewust en onbewust aan te zetten tot kopen.